Onsdag 20 April

Hej bloggen!

Nu var det ett tagsedan jag tittade in här och skrev ett inlägg.
Har haft fullt upp med flytt och annat i mitt liv så har därför inte varit närvarande.
Men nu, äntligen har man kommit mer till ro :) Vilket är jätte skönt och jag trivs i våran
nya lägenhet som fisken i havet. Så det kommer bli super. Men det saknas en detalj fortfarande
och det är min kära lilla sötnos Alfons. Men han flyttar hit om mindre än en vecka :)
Så jag längtar ihjäl mig efter den där rackaren :)

Lägenheten är nästan så som vi vill ha den nu. Det som saknas nu är en soffa till mysrummet, ett skrivbord,
och lite andra små saker som gardiner till fönstrerna, fler trådbackar, någon matta till osv. Men det har mamma bestämt sig för att hon ska köpa till oss, gardiner då alltså.
För efter påsk så kommer hon hit och kollar hur vi bor sedan åker jag och mamma till ikea och handlar en massa
andra saker till lägenheten, därav gardiner :) Som hon har erbjudit sig att sy upp och fixa med. Hon ska nämligen ha symaskinen med sig :) Sen kommer hela min familj sedan lite längre fram och kollar hur vi bor  ;) .

Vi hoppas på att ha en inflyttningsfest snarast. Men vill gärna få upp lite gardiner först och komma lite
till ro till. Men sedan blir det dunder och brak! :)


Tänkte lägga in före och efter bilder. Men har inte tid till att just nu.
För när min älskling kommer hem blir det dags att förbereda för årets första grillning med Tina och Hampus :)
Det ska bli trevligt och jag ser verkligen fram emot det ;) Och att de ska få se hur vi har att nu.
Stor skillnad mot vad vi hade förut nämligen. Men det ska bli kul att träffa dom då det var ett tagsedan
man gjorde det nu.

Vad som händer under påsk är att
på fredag är ju både jag och älskligen lediga, så vet inte alls vad
vi ska hitta på med. Men det märker man väl.
Sen ska älsklingen vara med på fiske tävling både lördag och söndag.
Så det blir att vara här. Men på söndag kväll åker vi till mina föräldrar
och stannar där till tisdag kväll ungefär. Så då firar vi lite påsk på måndagen :)
Så i helgen händer det väl inget speciellt. Vilket är skönt då man har haft fullt upp
hela förra helgen och helgen därpå. Så nu är det skönt att det har lugnat ner sig.

Annars är allt bra med mig tycker jag :)

Nu ska jag göra lite sallad :)

Ha det bra, så återkommer jag så fort jag får tid och lägger in bilder
på före och efter på den nya lägenheten.