Söndag 10 April

Hej där!


Söndag är det idag och solen strålar utomhus!
Riktigt mysigt väder är det idag :)


Min söndag började med att jag vaknade vid klockan nio.
Steg upp och gjorde mig i ordning sen började vi plocka ihop lite saker
vi skulle ta med oss till den nya lägenheten. När vi gjort det
så började vi lasta ner i min sambos bil och bokade även en sista
tvätt tid i detta bohag. Så never ever! Känns riktigt skönt att det
är sista gången sen är det godbay! ;) Kommer sakna torkrummet
bara men det överlever man nog :)

Sen åkte vi till nya lägenheten och plockade upp allt vi hade med oss.
Städade runt lite och så. Och sedan var klockan plötsligt halv två
och vi begav oss mot staden igen för att min sambo skulle ut och fiska
men Hampus :) Min sambo körde hem mig och nu sitter jag här och funderar
på vad jag ska hitta på. Funderar på att sätta igång en film.
Rain man har jag aldrig sett. Skulle vilja se den. Tror jag ska göra det.
Sen när min sambo kommer hem ska vi laga mat, och idag blir det spagetti med köttfärssås :)
Det är ju aldrig fel en sådan här söndag ;)

Annars så hade jag det jätte bra hos mina päron torsdag till fredag.
Jag gosade mycket med hundarna, hälsade på mormor och morfar, promenerade
med hundarna, lagade god mat, rensade bland alla saker jag hade. Plockade ihop
lite som jag ville ha med mig till lägenheten. Bla mina tavlor jag målat :)
Mamma och jag köpte även lite praktiska saker till lägenheten inne i karlskrona.

På fredagen åkte jag hem och mötte upp min sambo i våran nya lägenhet.
Där bärde vi upp lite saker som jag hade med mig och hade köpt.
Sen åkte vi hem igen och somnade pladask nästan.

Lördagen så åkte vi till lägenheten igen och höll på med lite tapetfix osv.
Sen så åkte vi till kalmar för att köpa ett köksbord och sex stolar :)
Så nu har vi införskaffat det :) Känns bra. Även om vi redan hade en stor bar ö som
man kan sitta och äta så vill man ha ett separat bord med sköna stolar.
Sen så på kvällen så skulle vi titta på filmen rain man men då ringde min sambos
kompis tobias. Och då kom han och var här en stund. Sen gick han hem vid
12 snåret. Och vi gick och la oss. Jag kunde inte sova så jag gick upp igen
och kollade lite på tv och på fejjan :) (Facebook). Tillslut vid klockan 2 så
somnade jag gott :)

Så har min helg sett ut i stora drag :) Haft en trevlig helg, kommit en bra bit på vägen med lägenheten.

Imorgon är det måndag igen. Och nu kan man räkna ner dagarna tills vi flyttar.
Händer mycket i nästa vecka .
Bytning till sommardäck på två bilar, köra mer saker till lägenheten, flytta på fredagen, städa hela
den gamla lägenheten på lördagen. Ja i stora drag ser det inte ut som om det vore
så mycket men det kommer att bli. Nästa söndag, då kan man pusta ut !

Men nu ska jag sätta igång en film tänkte jag.
Min sambo kom nyss hem med Hampus här och sa att de skulle fiska färna.
Så han kommer man inte få se på ett tag för han ska hem till någon och kolla elen.
Ska nämligen göra ett svart jobb. Alltid skönt med pengar, det kan behövas nu.

Blir att åka till ikea med någon gång denna vecka.
Kommer nog att åka dit efter skolan och ta bilen till kalmar.
Smidigast ju. Så måste skriva en inköpslista.
Ska lämna tillbaka två tapetrullar och en dusch stång med.
Så det blir lite att göra i ett svep. Men bara kul :)

Kommer in bilder på den nya lägenheten så fort vi flyttat in och kommit någorlunda i ordning.
Före och efter bilder på tapetseringen ska det med komma in :)

Men nu ska jag se film och skriva ikea inhandlingslisa :) haha

Ha det bäst!