Söndag 24 April

Hej igen!


Nu tänkte jag uppdatera lite som hänt i dessa påsk dagar :)
Och kommer att lägga in en hel del bilder.
Så ni som inte har tid att läsa detta eller orkar lägga tid på att läsa eller titta
ni kan nog gå vidare nu :) hehe.

I fredags så var både jag och älsklingen lediga ;)
det resulterade till att vi sov till klockan halv 11. Vilket
är ytterst sällan vi sover så länge nu för tiden. Men ibland så
klarar vi av det. Iaf, vi steg upp och åt en sen frukost och sedan 
gjorde vi oss i ordning. Vi visste inte alls vad vi skulle göra denna
dag förutom att äta påskmat hos min älsklings föräldrar vid fem.
Vi åkte in till stan och åkte runt lite, då sa jag att kan vi inte ta en
mjukglass någonstans? så det slutade med att vi tog varsin mukglass i våffla
med strössel :) Jätte gott, och vi satt och gassade oss i solen :) Men det är inte så
varmt så man kan sitta med linne och shorts ännu, som många går runt på stan med.
Det är för kallt för det. Det tycker iaf jag.
Sen så åkte vi hem till älsklingens föräldrar för vi bestämde oss för att tvätta våra bilar.
Lite sådär vårstädning av bilarna.
Så vi tvättade dom båda och putsade fönstrerna på dom osv.
Såhär fin blev min pärla tillslut :)





När vi var klara med att ha tvättat bilarna så var inte maten färdig.
Så vi bestämde oss för att åka och handla på maxi. Lite påskgodis
och annat som vi behövde. När vi handlat färdigt körde vi till älsklingens
päron igen för att avnjuta en god middag som bestod av riktigt god lamm och
potatisgratäng :) . Vi fick även efterrätt som var en Limekaka, grädde och glass.
Ritkigt gott och proppmätta var vi efter allt det. Sen så bestämde vi oss för
att åka hem till vånevik för att se en film, Gullivers resor med Jack Black.
Då fick jag syn på att Tina hade ringt mig några gånger på min mobil som låg
i min bil. Så jag undrade vad hon ville. Hon ville åka karusell i hamnen.
Så då gjorde vi det. Men Gush vad illa mående man var sedan den kvällen. Haha
Men kul var det minsann :) Vi åkte sedan vidare mot vånevik och såg filmen och
sussade sött sen efter det.


Lördagen börjar med att man vaknar av att min älsklings klocka ringer.
Ja just det, då slog det mig att just det han ska ju fiska hela dagen lång idag.
Fiske tävling ju. Så jag somnade vidare och steg upp vid halv 10 ungefär.
Började tvätta lite och fixa mig i ordning för att sedan åka in till staden för
att se om möbelcenter var öppet. Vilket det inte var suck! Så jag gick i lite andra
affärer och fick hem mig en del saker som inte var planerat alls. Haha så är det när
man har pengar på kortet. Det som fick följa med mig var bla detta:


Ett hjärta med en ljuslykta i. Hänger på våran långa gardinstång i vardagsrummet/köket
i det stora fönstret, där jag tänkt ha en liten lampa igentligen men så kom vi på att ha
det såhär istället. :) För vi har redan massor av lampor.


Denna fick också följa med mig hem för 279 kr :) Har alltid velat ha en sådan här på väggen.
Men har aldrig kommit till skott att köpa en, så just då var det ett yppert tillfälle.
Har dock inte kommit upp på väggen ännu. Men det kommer när jag bestämt
vart den ska sättas upp :) Väldigt fin blir den när man tänder alla ljusen som ska vara i :)

Det som jag inte tog kort på som fick följa med mig hem var två tshirtar till älsklingen från
JC. Och en vit sten där det står " Jag älskar dig"  ;) Och en toa skylt :) som också ska
hängas upp snarast :)

När jag kom hem från staden så satte jag ihop våran grill som vi köpte nu i veckan.
Och den ska snart invigas :) Sen hängde jag upp lite mer tvätt och satte igång en ny
maskin innan jag begav mig ut och gick i det fina vår vädret.
Jag gick till påskalaviks kyrka och sedan vände jag och gick ner till vattnet och satte mig.
Och jag har konstaterat att jag aldrig hade klarat av att bo någonstans där man inte ser vatten eller hav.
Jag blir så lugn och fridfull när jag är nära vattnet och havet. Det är en av mina stora passioner.
Jag är ju uppväxt på en ö, så det är inte alls lustigt. Men den här friska lukten också.
Det är så stor skillnad från inne i stan. ;) Underbart!



Sen traskade jag hem efter har suttit där en stund och filosoferat.
När jag var hemma igen så hängde jag upp den sista tvätten och sedan så
pratade jag lite med mammsen i telefon. Och sedan väntade jag på att
älsklingen skulle komma hem från fisket. :)
Och vid sex tiden ungefär kom han hem. och då lagade vi till hamburgare med
vitlökskroketter och majskolvar :) Muma!
Sen så tittade vi på tv och bara mös :)

Min söndag började med att jag vaknade av att solen tittade in bakom rullgardinen
och då kan man ju inte låta bli att öppna ögonen och bara möta solen strålar.
Älsklingen vaknade med då och gick upp för att möta sista dagens fiske för fiske tävlingen.
Jag stannade kvar lite i sängen. Men tillslut steg jag också upp.
Jag åt frukost samtidigt som jag tittade på filmen " A walk to remember" och jag grät ner i min
yougurt som jag åt. Usch vad sorlig film. Satt här och grät i min ensamhet som måste ha sett fruktansvärt
sorligt ut om någon nu såg mig. :( Men jätte bra film och man får sig verkligen en funderare när man
ser sådana här filmer. Efter det så plockade jag ur diskmaskinen och nu sitter jag här.
Och lyssnar på musik.

Tänkte att jag ska gå och duscha och göra mig i ordning för
att sedan packa åt både mig och älsklingen.
Vi åker nämligen till karlskrona/Hasslö ikväll efter älsklingens fisketävling har slutat :)
Och där stannar vi tills på tisdag kväll ungefär :) så mysigt det ska bli minsann :)
Kommer då att ta med min lille plutt hem med. ÄNTLIGEN!

Men nu ska jag inte skriva mer då jag har massa bilder att lägga in då
jag tänkte att ni är nyfikna på hur våran nya lägenhet ser ut.
Så här kommer både före och efter bilder. Men efter bilderna kan vara
lite stökiga men det får ni stå ut med. Dessutom så är vi inte färdiga
i lägenheten ännu för det saknas att fylla upp två rum med mer grejer som en
soffa, skrivbord och gardiner i alla fönster :) Men se och njut!

Före


Köket/allrum


Köket/allrum


Valvet in till de andra rummen/ Älskar detta valv!


Köket


Köket plus lilla ön med stolar och skåp



Det så kallade mysrummet/ genomgångsrum till sovrum


Mysrummet/ ser lite av sovrummet/ Kakelugm grön


Mysrummet igen


Mysrummet igen


Mysrummet igen


BlåGula rummet, som varit barn rum till dom som bodde här före oss.
Men herregud, såhär blandar man väl inte färgerna? eller?
Detta rum kallar vi arbetsrummet, vi ska ha skrivbord där och lite sådant.



samma rum igen


Badrummet


Badrummet igen


Stora älskade fönstret i vårat kök/allrum :) råkade få med älsklingen lite med. hehe


Köket igen



Efter



Köket


Diskmaskin och tvättmaskin


Allrum


Allrum


Allrum


Allrum


Allrum/kök


Kök


Kök


Altanen :)


Andra delen av altanen , min klädhängare och vedkorg :)


Vårt sovrum


Vårt sovrum


Vårt sovrum


Mysrummet i sin nya skepnad! grått istället för orange


Mysrummet igen



Mysrummet, inte klart med alla möbler ännu, det måste inköpas!


Mysrummet , ser lite av sovrummet också


Lilla hallen till alla rum så som toa, mysrum, köket/allrummet och arbetsrummet





I lilla hallen hänger min tavla jag gjorde i gymnasiet på Estetiskaprogrammet :)


Toan


Det blågula rummet är nu vitt :) Svårt att ta blilder så det är mkt
grejer där inne och stöktigt. Så det får återkomma när det är färdig möblerat :)
Men stor skillnad nu än innan på färgen och ljuset :)



Det var alla bilder än så länge. Kommer fler bilder när
vi kommit mer i ordning i de två rummen som mysrummet och det vita arbetsrummet.

Nu ska jag duscha och packa!





#1 - - Linda:

Vilken fantastiskt fin lägenhet!! Köket och mysrummet var så härliga, och ni har verkligen gjot det så fint alltihop!! En sådan lägenhet man riktigt längtar hem till verkar det som :)

#2 - - Madeleine:

Åhh vad stor och mysig lägenhet. Vart bor ni nu? Hoppas allt är bra!



Såg att du ville ha recept på kiwismootie:)Jag brukar slänga i lite som jag känner så har inga exakta mått. Men ungefär:)

1 Banan

3 Kiwis

En skvätt vaniljyoggi

Någon isbit, oftast har jag frysta bär istället

#3 - - Jossan:

Gud så mysigt det ser ut Issa! Så mycket vinklar och vrår! Dett gillar vi! Saknar dig, måste träffas snart! Vi kommer gärna upp och hälsar på i er nya lya!! Kramar!!