Måndag 30 Maj

Idag började min dag klockan halv 6 när min klocka ringde.
Men jag kom på det att jag börjar ju inte lika tidigt idag i skolan
så jag kan nog ta halv åtta bussen istället.
Så jag somnade om lite sådär halvt som halvt.
Och märkte att älsklingen låg kvar i sängen. Så plötsligt
sa jag till honom att han försovit sig. Så typiskt!
Men så går det när man är uppe halva nätterna och fiskar.

Haft en bra dag i skolan. Hade bara redovisning och sedan var
det dags att åka hem igen. Så jag var hemma vid klockan halv 2 ungefär.
Alfons sjöng när jag kom hem. Och jag gjorde mig en liten sallad och sedan
så hamnade jag en stund i soffan. Och nu snart tänkte jag gå en sväng med
Alfons innan älsklingen kommer hem. :) kommer nog gå en runda med Alfons
igen sedan eftersom jag och älsklingen brukar vara ute och motionera med
Alfons :)

Blir att laga spagetti och köttfärssås idag :) Jag ska dock hoppa över pastan
då jag snålar in på det ett tag nu. Så det blir köttfärssås med sallad för min del.
Lika gott det. Är ju som Tacos, fast utan bröd :).
Sen blir det väl att se fyra bröllop som vi också har tradition och brukar se.
Så roligt att se deras olika teman osv. Man får ju lite inspiration ju. hehe

Imorgon är det tisdag. Och sista dagen för denna månaden.
Sen går vi över till ny månad på onsdag, nämligen Juni.
Det är inte klokt vad tiden går fort!!
Men iaf, jag är ledig imorgon :) riktigt skönt! Fast det känns
ju som man inte är annat än ledig jämt och ständigt.
Sen går jag bara onsdag med sen är jag ledig igen.
tors,fre,lör,sön och måndag. Så det blir långledigt.

Och då har jag tänkt att jag ska åka och hälsa på min underbara familj nere 
i blekinge :) Har inte bestämt dag ännu. Men blir ju Torsdagen tror jag :)
Och så kommer älsklingen på fredagen också :) Det ska bli nice att komma ifrån
lilla oskarshamn/Vånevik ett tag!

Annars rullar livet på tycker jag :)
Måste hitta en bra soffa till det grå mysrummet så jag kan fortsätta
med att inreda där inne ! När man väl hittar en soffa som man
vill ha så försvinner den så snabbt ifrån blocket.
Det får bli att beställa en ny från ikea annars. Det är nästan det bästa ju.

Ikväll kommer jag som sagt ägna mig åt att gå en långpromenad med
Alfons, laga mat, se på tv och bara slappa :) Skönt!

Ne nu ska jag göra nått mer vettigt!

Adios!