Måndag 31 Oktober

Hej vänner!

Är det någon som gillar måndags morgnar? Jag är inte ett stort fan av det iaf.
Dessutom så kände jag mig extra sliten idag pga klockan har ändrats. Trodde att jag skulle vara mer utvilad men icke. Det skyller jag på klockan faktiskt. Fast jag borde skylla det på lördagens taco kväll som slutade lite annorlunda. Hehe
Men hade för övrigt jätte roligt och trevligt. Och det var jätte gott med tacos som vanligt. Men då var det extra gått för jag har inte ätit tacos på månader.

Så det var Gottigt :) nu i helgen går vi på att igen men utan tacos och mer åt fest hållet :) det ser jag fram emot. Man måste ha något att se fram emot annars går veckorna och dagarna för långsamt.

Nu är min praktik dag slut och jag ska hem och ut med hunden och bara slappa :) skönt! Har lärt mig en del idag på praktiken. Imorgon är det Kalmar/ skolan som gäller ;) kul att träffa mina kompisar i skolan imorgon :) se om de har varit med om något på praktiken som de kan dela med sig av :)

Ha en skön måndagskväll mina vänner!

#1 - - Jennie:

Var har dina klasskompisar sina praktik? Hoppas du får en bra skoldag.

#2 - - Isabelle:

Min klasskamrater är i Kalmar.

De är på avdelning 1,2,3 och 4.

På avdelning 1 behandlar man Depressioner.

På avdelning 2 så behandlar man akuta psykiska funktionshinder för att sedan slussas vidare till en avdelning eller bara skrivas ut.

På avdelning 3 så behandlar man schizofreni och andra psykoser och på avdelning 4 behandlar man självskadebeteende så som ätstörningar, självmordsbenägna personer. Sen har jag en klasskompis som är på ett behandlingshem för ungdomskillar som heter Botorp och ligger lite utanför Kalmar. En annan klasskamrat är i Tingsryd på avdelning 21, och där behandlar man allt möjligt.



Vart kommer du ifrån och vart hade du velat läsa denna utbildning?



Kram

#3 - - Anonym:

Jag kommer ursprungligen från östergötland men bor i Västerås sedan några år. Min högsta önskan vore såklart att jag skulle slippa att flytta. Men tvingas jag flytta vill jag att det inte blir alltför långt ifrån östergötland eftersom jag har min föräldrar, syster och syskonbarn där.