Fredag 30 September

Godmorgon vänner!

Idag så vaknade jag vid halv 9 av att Alfons satt i sängen och stirrade på mig och då insåg jag att han kanske var sugen på att gå ut. Så jag sträckte lite på mig och traskade upp. Var utvilad ändå så därför steg jag upp. Annars hade jag nog legat kvar ett tag. Möttes av ett fint väder också. Än så länge. Solen skiner och himlen är blå, klarblå utan några moln på himlen. Sen så insåg jag att vi hade lite tvätt som behövdes tvättas så jag satte igång en maskin med tvätt. Och tillslut hamnade jag här.

Idag är det den sista dagen på den här månaden. Vart tog September vägen? Denna månad har bara rusat iväg och om 11 dagar fyller jag 22 år. Usch, nu vill jag inte bli äldre. Stanna och Stopp! Hoppas att Oktober erbjuder lika fina höstdagar som September har gjort i år. Annars idag så ska jag städa när jag varit ute med Alfons på promenad. Ska in till stan och besikta min bil vid 14.40. Så ska ta fram varningstrianglen och fixa lite i min bil så att de kommer åt de dom vill komma åt. Sen händer det väl inte så mycket mer. När jag gjort allt jag ska på min "to-do" lista så ska jag sätta mig ner och bara fortsätta läsa på boken som jag började läsa igår. Zebraflickan, än så länge är den jätte bra och man kan knappt sluta läsa (om man då inte somnar i boken som jag gjorde igår) och man längtar tills man får tid nästa gång :)


I helgen har varken jag eller min sambo något sådär planerat. Eller min sambo ska väl fiska någon dag kan jag tänka mig. Men vi ska nog åka till Kalmar imorgon och kolla på skor, höst/vinterjacka och en ny sängstomme :) det ska bli mysigt. Det är ju skördefest på Öland med. Det har jag hört ska vara mysigt med massor av pumpor och annat som folk säljer så som hantverk etc. Så det ska vi göra.

Annars så gör vi det som faller oss in :) och det är underbart att ha sådana helger ! Men nu ska jag ta mig i kragen och snabba ryck gå ut med Alfons och sedan städa upp lite i lägenheten :)

Ha en trevlig Fredag