Måndag 30 April - Valborgsmässoafton













Godmorgon!
Sitter just nu och väntar på att äggen som jag kokar ska bli färdiga. :)
Det är helt tyst i lägenheten. Det enda man hör är när äggen kokar. Min sambo sover, han är ledig idag.
Han tog ledigt eftersom det är en klämdag. Det gjorde inte jag eftersom det är min första dag på praktiken idag
och jag har inte mage till att ringa och be om ledigt första dagen inte. Så vid 08.20 går bilen in mot stan för att genomgå min första praktikdag på det nya stället. Det ska bli jätte kul och spännande faktiskt.

Innan jag åker dit ska jag ha hunnit äta frukost och lämnat Alfons hos min sambos föräldrar. Min sambo
är ju hemma idag. Men eftersom min sambos mamma så jätte gärna vill ha Alfons och passa honom för det var
så länge sedan så lämnar jag han där endå. Min sambo ska ju fiska hela förmiddagen ändå. Så det passar bra :)

När jag slutar praktiken blir det att gå en sväng på stan. Kolla in den nya gallerian. Om man nu kan kalla det de. Det är bara två affärer som redan fanns som har blivit lite större. Men det skadar väl inte att gå och kolla :)

Sen ska jag nog köpa lite mer mat då jag inte hann det. Affären igår stängde vid 18.00 så vi fick stressa oss ganska mycket när vi handlade. Där av glömde vi en del varor. Men tänkte kompletera me de idag :)

Ikväll kommer det några av min sambos kompisar och grillar, kanske kommer någon ur min kompis krätts. Vi får väl se. Det blir nog trevligt oavsett skulle jag tro :)


Men nu ska jag ägna mig att bli färdig med allt som ska bli färdigt innan jag åker.
Ha en bra Valborgsmässoafton och tänk, imorgon är det 1 maj. Inte klokt!
Det innebär att om 30 dagar tar jag examen!
Ner räkningen börjar nu :)