Torsdag 30 Augusti



Min torsdag började vid klockan 08.30 idag. Då ringde mitt alarm och det var dags att stiga upp. Mina två pass på gymmet började nämligen vid 10.30 till 11.30. Det blev spinning och core.

När jag kom hem så duschade jag och sedan packade jag en liten väska för jag hade bestämt mig för att åka till insjön ecken. Vädret så fint ut när jag och hundarna åkte hemifrån. Men när vi var framme så vart det molnigt.
Eftersom det är en bit att köra dit så stannade vi i 2 timmar. Hundarna fick springa och jag njöt av att få bara ute istället för att sitta inne.

Något som upprör mig väldigt mycket som man kan se på många ställen där det finns fisk möjlighet, bad möjlighet och där man kan grilla. Är nedskräpning. Och särskiljt här vid ecken så ser det så hemskt ut. Glasflaskor som är sönder slagna, engångs grillar som inte plockats med när den har används färdig etc. All ned skärpning är hemskt men glas flaskor är värst. Särskiljt när man har barn eller djur med sig. Ja jag blir upprörd när jag ser sådant och har full förståelse för böter för nedskräpning. Synd att det är så svårt att sätta dit folk som gör sådant. Tänk va rent det hade varit ifall alla skärpte till sig. I Kina får man varken spotta eller spotta ut tuggummin på gå gatorna. Har sett bilder på hur rent det är där och även en klasskompis har intygar det. Tänk om alla skulle låta sina engångs grillar ligga kvar i naturen. Då hade hela Sverige varit en sop tipp. Vilket de kommer bli om inte människor skärper till sig.

Aja. Var tvungen att få ut min ilska.
Ikväll blir det att laga mat och bara ta det lugnt. Imorgon är det fredag :) skönt! Då är det fler än jag som är ledig :)

Ser fram emot denna helgen och nästa vecka!

Nu ska jag förbereda maten :)

Ha en fortsatt bra torsdag!