Måndag 30 Januari

Hej vänner!
Just nu sitter jag på mina föräldras dator. 
Jag är nämligen i Karlskrona, på Hasslö där mina föräldrar bor denna veckan. 
Det ska nämligen vara en skolvecka denna veckan. Där vi ska göra lite grejer
som ingår i utbildningen. 

Idag så har vi varit på en föreläsning om Epilepsi, haft omvårdnadshandledning och övat på HLR (Hjärt- och lungräddning). Och det där med HLR är kämpigt alltså. Man ska ta i rätt hårt. Knäcka ett och annat revben
kan man ju råka göra. Men hellre de än att inte överleva liksom. Men det var nyttigt att öva på det
då det var länge sedan man gjorde det faktiskt.
Annars var det en bra och trevlig dag i skolan, träffade ju sina klasskompisar från Nässjö och Karlskrona 
med. Alltid kul att se dem också. 

Har varit lite bloggtorka här men det har väl blivit så då jag haft mycket för mig i helgen. 
I lördags så blev det lite isfiske på dagen med min sambo och Alfons.
På kvällen blev det fest för min kompis som fyllde år i söndags :) 21 års fest ute i Berga :) det var ingen dålig fest och jag hade super trevligt. Vart jätte mysigt hos dem vi var hos. De hade som en liten egen pub nere i källaren och det vart så fint där nere med akvarie, öppenspis, och massor av belysning. Höjdpunkten var att vi badade tunna utomhus på gården i sådär -6 grader i luften och jätte varmt vatten i tunnan. Jätte mysigt var det :) Så det gör man ju om, mer än gärna. 





På söndagen så sov jag ut och sedan gick jag en långpromenad med Alfons.
Packade min stora väska inför en hemresa till Blekinge. Slappade en del med. 
Åkte mot Blekinge vid fyra tiden och när jag kom fram så var det bara att fortsätta att 
slappa sedan gick jag och la mig hyffsad tid då jag började skolan idag vid klockan 10.00.

Imorgon så börjar skolan vid 11.00. Riktigt skönt med sovmorgon :) 
Det blir att lära sig sårhantering och såromläggning i skolan imorgon. 
Slutar klockan fyra och då ska jag och en kompis från min klass gå ut och äta, sedan blir det bio :) 
Det kommer bli kanon! :)




Men nu ska jag äta Lövbiff och bara njuta av dagen som är kvar med tv tittande
och filmtittande :) 

Ha en bra Måndag!