Onsdag 27 Juni

 
 
 
Får väl nästan säga godmorgon då. Eftersom det inte var så länge sedan jag steg upp. För en 17 minuter sedan ungefär. Alltså vid 11.00.

Det blev en sen kväll/natt igår. GIck inte och la mig föräns klockan var 02.30. Hör och häpna. Det var länge sedan jag var uppe så sent måste jag säga. Sedan började det ljusna också när jag gick och la mig så jag tänkte det att det är nog dags att gå och lägga sig så man får någon sömn överhuvudtaget liksom.

Så nu kokar jag ägg och ska snart göra havregrynsgröt. Finns inte så mycket annat att välja på här hemma just nu. Kylskåpet ekar nästan tomt så man får tager det man haver så att säga. Men det bir jätte bra. Sen ska jag ge mig ut med Alfons och gå en riktigt lång promenad. Var givetvis ute med honom vid 02.30 innan jag gick och la mig så att han fick göra sina behov så vi kunde sova ut idag båda två. Vi hann avverka tre filmer igår. Det var länge sedan jag hade ett sådant film maraton också. Men man får väl passa på när sin sambo är borta och se lite mer tjejfilmer som inte ligger allt för högt på hans val av filmer :)

Alfons och jag var ute och åkte en runda innan min film maraton började. Då var vi bla och sopsorterade och då såg vi detta. Alltså det går ju inte missa att det var midsommar förra veckan. Gud vad det ser ut. Full kontainer och utanför dessutom. Ja som sagt det går inte att missa att det varit stor helg förra helgen. Var tvungen att ta ett kort på det alltså.
 
 
Undra när sopgubbarna ska komma och hämta det där. För det ser himla äckligt ut. Värre i verkligheten måste jag säga också.

Vi gick nere vid våneviks badplats igår och det var så fint. Det hade varit dåligt väder hela dagen med blåst och molnigt. Men på kvällen så sprack hilmen upp och det blev soligt. Så glad jag blev då så därför drog vi ut dit. Inte bara jag som hade den tanken i huvudet. Men fint var det alltså. Nu tog jag kort med min Iphone så sorry för kanske lite dålig kvalite. Tog inte med mig min systemkamera då den är ganska klumpig att bära eftersom jag ännu inte skaffat någon väska till den vilket jag kommer göra så fort jag får lön från jobbet :)
 
 
 
 
Idag vet jag inte alls vad jag ska hitta på. Mer än att snart äta frukost och sedan ge mig ut med Alfons någonstand. Min sambo kommer ju hem idag från sitt Karp fiske i Nybro. De hade visst fått en Karp på 10kg och det är inte litet. Så vi får väl se vad denna dagen bär i livet. Troligtvis blir det träning ikväll för min del. Så kul faktiskt.

Nu blir det att göra gröt och ta bort äggen från plattan.

Ha en bra onsdag!