Regn

 
 
Som sagt så regnar det idag i etapper. Ena stunden regnar det och när man tittar ut genom fönstret nästa gång så är det solsken. Lite förvirrad blir man.
 
Alfons och jag var ute när det regnade som attan. Vi var och öste min sambos föräldrars båt. Den var fylld med vatten så det tog en 20 min innan jag tömt den. Resultatet blev att vi var hur blöta som helst när vi kom hem igen. 
 
Minsambo kom hem vid 14.00 tiden och eftersom vädret är så skiftande så tar vi bara det lugnt. Snart ska vi in till stan och äta har vi bestämt. Sedan se film henna ikväll. Gick inga bra filmer på bio idag. Så vi ser en film hemma istället.  Så snart åker vi in i skyfallet som är utanför mitt fönster. 
Det kom en släng av åska med för två timmar sedan, kraftiga smällar. 
 
Men nu ska jag väcka min sambo som somnat i soffan. Börjat bli hungrig nu. Vi har siktat in oss på mongolisk bufe :) 
 
Hoppas nI har mindre oväder än vad vi har.