Onsdag 28 Mars

Hej vänner!

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev något här. Det beror på att jag i måndags började i skolan och det är fruktansvärt mkt att göra. Och ska man ha ett liv utanför utbildningen just nu. Ja då får man lägga 100% på att plugga varje dag.

Som sagt har jag börjat skolan på heltid igen. Slutade ju praktiken för snart en vecka sedan. Nu i skolan har vi börjat på sluttampen och jag och en klass kompis har börjat skriva på våran examensrapport. Inte nog med det vi har bara 4 veckor på oss : S .

Rapport skrivning är inte min starka sida måste jag erkänna. Har skrivit en rapport tidigare. Hade varit mkt enklare om det hade varit en uppsatts. Men tyvärr kan man inte få allt man vill.

I denna rapporten ska det innehålla 4 intervjuer av 4 personer som jobbar inom psykiatrin plus minst 10 böcker.
Puh tänker jag redan nu. Men jag och min klasskompis har jobbat hårt och har redan bokat in våra intervju personer och lånat hem en massa böcker :) så jag ser lite ljus i mörkret iaf :)

Nu vet ni varför det kan bli stora luckor mellan mina uppdateringar här. Vilket jag kan försäkra er om redan nu att det kommer bli så då jag inte har tid och måste prioritera min tid nu de närmsta 4 veckorna.

Annars är det bra med mig och livet rullar på. Våren är här om ni missat det ;) . Fast SMHI har sagt att det ska snöa i helgen. Hoppas inte det!! Hoppas att de har fel denna gången.

Helgen som var, var vi nere i Blekinge hos mina föräldrar. Vi grillade, gick promenader med hundarna, min sambo fiskade med min brorsa, vi hälsade på mormor och morfar, jag köpte mig ett par vårskor, nya nagellack och mascara, åt våfflor på söndagen på våffeldagen :) Vi såg även blåsippor som tittade upp under löven.
Vi fick ju se deras nya badrum och set var kanonfint verkligen! När man kom hem till sitt egna så tänkte man nästan usch! Men det blir väl lätt så.
Vi hade det trevligt och det var fint väder under nästan hela helgen.
Kommer att åka ner någon eller några dagar vid påsk helgen också :) så snart är vi nere där igen. Vi får väl se hur det går med rapporten också, hur långt vi kommit.
På söndagen åkte vi hem till Oskarshamn igen och där sken solen också :)

I måndags började skolan igen och jag sov över hos min klasskompis från måndagen till tisdagen. Vi kollade efter böcker till våran rapport hela måndags eftermiddagen. Vi lästa i dem hela kvällen och tillslut var vi så trötta så vi bara såg på tv tills det var dags att sova.

Tisdagen var det skola igen från klockan 09.00 - 16.00. Sen skynda hem till alfons och ta en promenad med han. Sen bara slänga sig i soffan och kolla i böckerna igen.

Idag onsdag så tog jag sovmorgon och sedan gick en långpromenad med alfons. Sen in till stan och träna och gå och låna mer böcker på biblioteket. Hem igen , kolla i böckerna och tar en paus med städning. Sen på böckerna igen och jag sitter med dem än. Internet är inte på min sida idag så får uppdatera detta långa inlägg på mobilen. Får hoppas nätet kommer igång snart igen.
Kvällen kommer att bestå av att titta i mina böcker och sedan se Sveriges mästerkock finalen kl 20.00 :)

Imorgon torsdag är det skola igen och sedan blir det att sitta på biblioteket med min klasskompis och börja skriva så smått på rapporten. Ingen aning när jag är hemma. Men det märker vi.

På fredag blir det att åka till min klasskompis som bor i Nybro och fortsätta att skriva på rapporten.
Kanske sover över till lördag och skriver lite till på lördagen och sedan hem. Det är inte bestämt än om jag ska sova där. Men det hade varit bra för att få mycket gjort :)

Resterande av helgen vet jag inte vad som händer. Det blir nog att bara göra det som faller mig in skulle jag tro.

Men nu ska jag återgå till böckerna.

På återseende!