Tisdag 29 Maj

 

Om cirka 1 dag tar jag examen.  Och om 11 dagar ska jag börja gå brevid inför mitt sommarjobb.
Om 14 dagar så jobbar jag och står på egna ben utan skolan.

 

Jag trodde att jag skulle få kämpa mycket mer och hårdare för att få ett jobb till sommaren som har
med min utbildning att göra. Trodde inte jag skulle få använda min titel sådär snabbt.

Jag trodde att jag skulle få sitta på Maxi eller Konsum i sommar, eller inte ha något sommarjobb överhuvudtaget.

Det känns lite läskigt att nu ge sig ut i arbetslivet. Som en nykläckt fågelunge som ska nu för första gången pröva sina vingar. Lite så kommer det nog att kännas. Samtidigt så har jag varit ute på praktik i många månader som jag är nu redo att få ta mer ansvar och är sugen på att börja jobba. Men det är lite läskigt ändå.
Skolan har alltid funnits där som en trygghet för mig. Just nu kommer jag inte läsa vidare , men senare kanske jag gör det. Vem vet. Inte jag iaf.

 

Under utbildningens gång har jag blivit mer medveten om mig själv. Jag har utvecklat mitt egna jag och jag har en annan syn på saker och ting än vad jag hade när jag började utbildningen. Jag har vuxit som människa och jag har insett att det är med människor jag vill jobba då det ger en så mycket.
Jag har fått en enrom kunskap om människan och jag har mer förståelse för varför man beter sig som man gör i vissa situiationer. Även hur viktigt det är att bara finnas för olika människor i olika situtioner. Och bara lyssna. Lyssna är något som är väldigt viktigt.
Jag kan rabbla upp en massa saker som jag lärt mig under utbildningens gång. Men det kanske inte är så roligt för er som läser. Men jag ångrar inte en sekund att jag tog mig igenom denna utbildning. Visst jag har haft mina stunder där jag tänkt att fy fanken, jag pallar inte detta. Men det gick ju bra tillslut :)

 

Eftersom jag kommer att ta Examen på torsdag så kan det bli en form av en bloggtorka här onsdag till lördag.
Jag ska nämligen njuta av min examen och bara umgås med familjen. Jag kommer att ta mycket bilder eftersom när helgen är slut så kommer jag vara en systemkamra rikare :) Äntligen!

Så då kommer det komma en del bilder som jag kommer ta under helgen. :)

Annars så mår jag väldigt bra och jag tränar sten hårt. Känns inte jätte kul att sluta på min nuvarande praktik då jag har så roligt och kommer sakna personalen och deltagarna så mycket. Måste hälsa på dem och hoppas på att till hösten kanske få jobba en eller annan dag :) Det vore så underbart! Har haft 5 roliga och lärorika dagar där. Kommer ta med mig en hel del saker därifrån.

Men nu ska jag måla mina naglar och sedan gå en kvällspromenad med Alfons, sen sova.

Imorgon är sista praktikdagen och på kvällen åker jag ner mot Karlskrona för att bo där under helgen samt under examen :)

 

Ha det bra i värmen!

 

( För er som ville se reslutatet av min rapport kommer få det också efter helgens gång. Den är ju rättad och klar nu så det ska inte vara några problem sedan :) )

#1 - - Linda:

Tycker absolut du ska ta tiden att fokusera på din examen, så roligt att du äntligen är färdig, så sjukt glad för din skull! Så härligt att du verkligen verkar vara så intresserad av detta och att det har gjort skillnad. Det kommer gå jättebra för dig. Bara njut av dessa dagarna och hoppas din examen blir jättebra! :)