Måndag 29 Oktober

Nu har helgen precis paserat. Den gick fort som alltid. Jag var ju ledig lördagen och jobbade söndagen till idag, måndag. 

I helgen så ägnade jag mig åt att mest inte göra något speciellt. På fredagskvällen jobbade jag så när jag kom hem så gick jag och la mig ganska direkt. Var så trött efter att ha jobbat tre kvällar i rad. Men pengar ger det! 

På lördagen så tog vi en riktigt lång sovmorgon. Vid 10-30 var vi uppe. Vilket var mycket längesedan jag sov så länge. Men tror det blir längre nu eftersom det är mörkt så tidigt på kvällarna. Men det är ju ljusare på morgonen. 
Men aja. Vi steg upp och åt frukost och gick ut med hundarna. Sedan åkte vi mot stan för att handla lite då vårt kylskåp gapade tomt. Skönt att handla tillsammans för en gång skull. När min sambo är ledig så jobbar jag jämt känns det som. Så det var riktigt roligt att handla tillsammans. Det var så länge sedan nu ju . Det var ju en vana förut. Skönt att jag inte bara jobbar kväll denna veckan så man kan ha några kvällar tillsammans iaf :) 
 
Vi var inne på djurkompaniet och köpte Texas en likadan jacka inför vintern. Fast texas är blå. Ville inte att de skulle ha riktigt samma. Och texas är ju svart så det passade mycket bra med en blå. Bilder på det kommer :) 
Vi köpte hundfoder också som de älskar :) Lax och ris var det i de fodret och än så länge är det nästan godare än vanlig husmanskost :) . Det är ju bra. 

Sedan åkte vi och kollade lite på hus i områderna i stan. Vi har två inbokade husvisningar nu. Ska bli så spännande att gå på dem. Ett nu på torsdag och ett nästa vecka på tisdag :) Det ska bli mycket spännande! 
 
Resten av lördagskvällen lagade vi god mat och sedan åkte vi till min sambos mormors grav och satte ett ljus. 
Jätte fint och stilla var det. Sedan gick vi en kvällspromenad med hundarna. Kollade sedan på en skräckfilm. Riktigt bra var den :) . Så det var en mycket bra lördag minsann. 
 
Söndagen så vart jag lite förvirrad då jag vaknade och kollade först på vägg klockan och den visade 09.30 och min mobil visade 08.30. Då slåg det mig att inatt skulle man ju vridit tillbaka klockan. Var så helt inställd på att man skulle göra det mellan söndagen och måndagen. Men icke! så jag var förvirrad ett tag och gick upp och vart jätte stressad eftersom jag denna morgon bokat in mig på ett spinningpass på 60 minuter och ville inte missa det. Så jag kollade på text tv och där visade klockan också 08.30 och även på nyhetsmorgon. Så jag kunde andas ut. Det var lugnt. Jag hade gott om tid på mig :) Skönt! 
 
Vid 11.00 kom jag hem igen från spinningen. Helt slutkörd. Skönt var det men benen var lite som spagetti ungefär. haha. Jag duschade och började packa min väska inför jobbet som började vid 14.00. 

Vi åt tillsammans jag och min sambo innan det var dags för mig att åka till jobbet. Det blev pasta carbonara. Riktigt gott! Vid 13.45 åkte jag mot jobbet. 

Det gick jätte bra att jobba som vanligt. Som vanligt väldigt trevligt :) Och jag somnade som en klubbad säl på jobbet när det var dags att sova. Det var riktigt skönt. 

Idag så kom jag hem vid 09.30 från jobbet. Då gick jag ut direkt med hundarna. Sedan så la jag mig och vilade en stund. Det resulterade att jag sov i tre timmar. Haha. Hundarna låg på mig som jag vore deras säng. Så vi tog en powernap allihopa :) Haha. 

Gick upp och satte igång en maskin med tvätt då det behövdes. Och nu har jag fastnat i soffan och lyssnar på musik. Ikväll är det valpkurs igen och det ska bli jätte roligt :) Ser verkligenfram emot det. Hoppas det inte blir för kallt bara. Blir nog så att Texas får använda sin jacka ikväll så han inte fryser ihjäl stackarn. Så får det bli. 
Ska laga mat till min sambo kommer hem. Tänkte att jag skulle laga wienerkorv med potatismos. Vi köpte ju det i helgen som vi hade tänkt ha nu i veckan. Så det får de bli idag. Det blir jätte bra :) 


Annars så rullar livet på. Det börjar bli vinter nu och jag har inte riktigt hunnit med det där utan är lika chockad när jag ser att jag måste skrapa min bil. Men samtidigt älskar jag dessa kallar dagar när solen skiner och gräset är frostat. Ja jag är en höst, vinter och vår människa. Sommaren hade jag nog kunnat klara mig utan. Kanske? bara. Älskar ju att vara ute på sjön ioförsig på sommaren. Så jag gillar väl sommaren med. Men höst, vinter och vår är mycket vakra månader enligt mig :) 
 
Men nu ska jag börja förbereda maten. Om det nu är så mycket att förbereda. haha. Ska hänga upp lite tvätt iaf och sätta igång en maskin till med handdukar. Det behövs! 
 
Ha det fint!