Onsdag 26 September

 
 
 
 
Med ett dunkande dunk i mitt huvud sitter jag här vid datorn ochska snart åka iväg och jobba.
Trodde att jag skulle vara ledig idag. Men inte! jag jobbar 14.00 - 21.15 ikväll. Det blir en intensiv jobbvecka
denna vecka. Det tackar jag inte nej till. Men min kropp säger emot lite. Inatt har jag inte sovit alls mycket och jag har hostat en del. Imorse när jag steg upp klockan 08.30 så ville min kropp bara gå och lägga sig igen men jag visste att jag måste upp och kolla om jag ska jobba idag eller inte. Och det visade ju sig att det skulle jag.

Jag gick ut med hundarna efter jag fick beskedet om att jobba. Sedan när jag kom hem så var inte klockan mer än 09.30 så jag la mig i soffan och slö kollade på nyhetsmorgon. Sen somnade jag och när jag vaknade var klockan 11.00 . Då tog jag mig lite lunch som bestod av kebabsallad. Den som blev över igår. Sedan gjorde jag mig i ordning och för en stund sedan så var jag ute med hundarna i regnet. Så nu är de rastade och klara innan jag ska åka och jobba. De kommer bara vara hemma i två timmar själva då min sambo slutar vid 16,00. Det blir prima!

Imorgon får jag min sista lön som är baserad på sommarens jobbande. Nästa månad kommer jag få lön av de jag sliter och jobbar nu. Tråkigt att jag har mycket som jag måste spara till. Eller jag måste spara till min tandläkar undersökning som jag har i november den 1. Skulle ju ha gått dit och fått min tand rotfylld den 18 oktober. Men fick ett brev hem där det stod att de har flyttat den tiden, varför? det vet jag inte ens själv. Men jag såg det positiva i det och tänkte att då hinner ju jag spara lite pengar inför detta dyra tandläkar besök.

Igår var jag och Texas för första gången på valpkursen. I alla fall första gången för Texas. Jag har gått valpkurs två gånger innan men då med mina föräldras hundar. Det var jätte kul att träffa alla hundar. Det var mycket blandade raser måste jag säga. Finsklapphund, jackrussel strävhårig, vit schäfer, labrador osv. Jag var yngst av de personer som var där. Men hon förklarade att det fanns tre grupper till. Så jag hamnade nog i den sista gruppen för jag anmälde mig så pass sent, dessutom så kom jag med i kursen för att någon hade hoppat av.
Men det ska bli riktigt spännande detta. Tror det är väldigt nyttigt för Texas att träffa mycket hundar och inse att man inte behöver hälsa på alla hundar och inte skälla på dem med. Den yngsta utav hundarna som var med igår var inte mer än 16veckor. 2 månader med andra ord.

När vi kom hem igår från valpkursen var Texas helt slut. Han somnade med en gång. Alfons, min andra hund som varit hemma tittade så förskräckt på Texas och tyckte närstan att, vem är de? hahaha det såg så roligt ut. Men kan tänka mig att Texas luktade mycket olika hundar. Men det var bara så roligt då Alfons visade en så tydlig känsla.

Nästa gång är den 9 oktober. Så det är ett tag till. Det vi skulle öva på till nästa gång är att kunna belöna hunden och sedan komma på två belöningssätt som vi använder oss utav mest. Det finns tydligen fyra belöningssätt. Godis, socialt, kampa eller jakt. Tror jag använder mest socialt och godis. Men man kan ju testa de andra med.
 
aha, nu är det inte så långt tid till jag ska åka och jobba. Vet inte vad jag ska göra de resterande 45 minuterna innan jag ska åka. Har ju inte långt till mitt jobb då det ligger nästan där jag bor.
 
Men ha en fortsatt bra Onsdag!