Lördag 31 Augusti

Sitter just nu i soffan. Det är väldigt tyst just nu. 
Min sambo är ute och fiskar denna helgen. Så jag och hundarna är själva. 
 
Vad har hänt sedan senast då? Jo i torsdags så åkte jag till Kalmar. För att köpa resväskor och en hundbur till bilen. Skönt att åka en dag i veckan till Kalmar. Var inte alls mycket folk. 
 
gick in på rusta och tittade efter resväskor och de hade en del att välja på. Hade velat köpa de svarta. Men sedan av vana vet jag att alla har svarta väskor och då blir det lite knepigt att se vems som är vems. Om man inte märker väskan med något band av något slag. Köpte två resväskor. En lila till mig och en grå till min sambo. Fanns rosa men nja tyckte inte han skulle springa runt med den. Köpte även lite solkräm och deodorant, samt duschtvål. När jag kom hem så såg jag att jag glömt en deodorant på rusta :( typiskt! Men såhär ser väskorna ut iaf :) 
 
 
Lite tråkiga ser de ut på bild. Men helt klart värt pengarna. Mycket olika fack finns det. Väskan kan snurra 360 grader på sina hjul. Min är likadan fast lila. En fin lila. Hittade ingen bild tyvärr. 
 
Åkte sedan vidare till djurkompaniet och köpte en hundbur :) till bilen då. Det kostade också. Men visst ska ha buren länge. Förhoppningsvis . 
Kunde ju inte låta bli att gå in på modehuset en sväng. Där hittade jag lite saker med. Nya underkläder, tshirt, nagellack, mascara, tights. Ja lite smått och gott ;) 
 
innan vi lämnade Kalmar jag och hundarna så åkte vi till rastgården. Tyvärr var det inga andra hundar där men mina fick springa av sig iaf :) 
 
  
på kvällen så började jag och Texas på hundkurs rally lydnad :) så kul! Synd att vi missar två gånger i följd nu pga jobb och resa. Men det är sådant man får ta. 
 
på fredagen så jobbade jag kväll. 
idag är jag ledig och jag har hunnit med en hel del :) 
tränade spinning på morgonen vid 09.30, och innan dess gick jag en promenad med hundarna. 
När jag kom hem från träningen så duschade jag sedan så gick jag och hundarna och hämtade min Volvo som jag lämnat in för att få olja och oljefiltret bytt. Efter det så åkte vi hem och jag började rensa här i vår lägenhet. Så nu har jag 3 st sopsäckar att slänga. Och jag är inte klar ännu. Hehe ja vi har mycket av allt. Eller iaf klädet. Och de ska jag ej slänga utan skänka. 
 
tvättat har jag gjort med. Två maskiner. 
 
vid 17.00 så åkte jag och hundarna ut i skogen. Det märks att hösten är här i princip. Kanske inte märks så mycket på dagarna. Men på morgonen och kvällen. Så har temperaturen börjat krypa neråt. Det blev en skön promenad. 
 
 
 
Åkte till affären efter promenaden och handlade lite. Åkte och hämtade ut ett paket också. Som innehåller min nya höst jacka ;) äntligen! 
 
när jag kom hem så åt jag och nu ligger jag här i soffan och lyssnar på regnet. Det regnar mycket ute nu. Passar bra för ikväll ska jag och hundarna bara vara i soffan. Ja en till kvällspromenad får vi ju ta innan vi sover. Men annars blir vi här ikväll. 
 
Som jag nämnde innan så är min sambo ute och fiskar. Hela helgen. Det är något fiske race. Kan vinna priser osv. Så han och en kompis fiskar och bor i tält. Stackars dem i detta blöta :( . 
 
Jaha, om precis en vecka åker jag och min sambo till Rhodos. Åh vad det ska bli skönt! Behöver det nu. Särskilt när man jobbat hela sommaren. Eller ja, mer än ett år i streck. Så det ska bli skönt med lite ledigt. Sammanhängande ledighet. Och bara vara och bada, sola, äta och finnas :) sen är det ju lite speciellt. Det är vår första utlands resa ihop ;) 
 
och på hus fronten så leder vi budgivningen. Så vi får väl se när det blir vårt, om vi vinner det. Men har en väldigt bra magkänsla för det just nu. Men det kan vända på några sekunder. Det återstår att se :) spännande! 
 
nähe, nu ska det bli film maraton :) 
 
ha en fortsatt trevliG kväll!