Torsdag 31 Januari

Nu är vi inne i Januaris sista dag. Imorgon är det alltså februari. Och februari månad går alltid så snabbt eftersom den bara har 28 dagar. Eftersom det är första februari imorgon så innebär det att inatt ska jag sitta uppe till efter klockan 00.00 för jag ska anmäla mig och Texas till fortsättningskurs på oskarshamns brukshundsklubb.

Så det blir att försöka hålla sig vaken till det. Men det ska nog inte bli några problem :) .

I tisdags kväll kände jag mig jätte lustig. Mådde illa och magen bara vände sig upp och ner.
Och det resulterade i att jag inte sov många timmar den tisdags natten. Jag hade nämligen drabbats utav, ja jag vet fortfarande inte vad jag ska kalla det. Magsjuka, matförgiftning eller maginfluensa. Det är nämligen så att
våra boende på mitt jobb har varit sjuka i omgångar. Och jag har jobbat en del i det där. Så det var väl på tiden.
Men kan fortfarande inte namnge det jag fick. Aja, jag fick vara uppe större delen av natten för att sitta på toa.
Kräktes ingenting. Men ... aja, ska inte dela med mig av för saftiga detaljer då vissa kanske är kvackmagade :)
 
Men nu mår jag bättre. Igår så var jag ledig och jag var helt slut. Jag hade ju förlorat så mycket vätska och jag vågade inte mig på att äta, dessutom så hade jag ingen aptit. Så någon skorpa och lite proviva blev det bara igår. Inget mer. Så idag när jag vaknade så var jag ganska sugen på något. Men jag avvaktar lite till då jag kan tänka mig att min mage är kör just nu. Så jag lagade lite havregrynsgröt och så drack jag blåbärssoppa till det.
Har än så länge fått behålla allt. Så det är ju ett bra tecken. Så hela helgen har jag satt upp mig på jobb. Får vi se om det blir något :)
 
Annars så har det väl inte hänt så mycket. Jo förresten. Jag och min sambo var ju intresserade av ett hus. Ett hus som vi kärade ner oss i väldigt mycket. Budgivningen började och vi vann budgivningen. Men eftersom vi hade lagt in om ett krav att vi inte skriver på några papper föräns man vet om radonvärdet var som de skulle så valde säljarna att ta han som budat precis under oss. Så vi förlorade huset. Men det var nog lika bra insåg vi sedan ändå.
Men klart, man blir besviken. Men samtidigt vill man inte köpa ett hus med för höga värden av radon. Nej fy, det vet jag ju själv att det inte är så nyttigt. Men samtidigt finns det ingen studie på att det är farligt eller inte, sjukt tycker jag. Men jag är ju uppvuxen med radon i vårat vatten, eftersom vi hade egen brunn. Och det har satt sina spår. Alltså genom att jag är lite smått rädd för det där. Så nä, inte roligt att bo i ett hus och samtidigt vara rädd för att vistas där inne. Så det var skönt att säljarna då valde han som inte brydde sig om radonet.
Men jag och min sambo blickar framåt och fortsätter att titta på hus. Jag minns när vi tittade på detta
när både jag och min sambo sa att det här huset ska vi ha. Då sa jag, detta kommer bli det huset vi inte vinner fast vi vill ha det så mycket. Och jag hade rätt. Men det är glömt nu. För nu blickar vi framåt :)
 
Det trillar in lite nya hus varje dag. Fast kanske inte den smak som vi vill ha. Men snart kommer vårat dröm hus igen. Det tror jag på. Man måste vara positiv :)
 
Imorgon ska jag ge mig på att börja träna igen. Hade igentligen velat göra det idag. Men samtidigt är det kanske lite vågat. Jo, jag tror jag väntar till imorgon faktiskt.
 
Idag ska jag ägna mig åt att städa lite och tvätta. Var ute med hundarna för 1 timme sedan ungefär.
Det är inte roligt att ut och gå nu då man går som bambi på hal is alltså. Men man måste ju ge sig ut.
Vissa plättar så är det asfalt men vissa inte. Så ibland ser man nog lite rolig ut. haha. Hundarna bryr sig inte alls om det där . Tur det.

Jag åt ju nyss havregrynsgröt och då blev det lite över. Och hundarna bara smaskade i sig det. Inte dåligt.
Trodde inte hundar åt havregrynsgröt. Inte mina hundar iaf som är lite kräsna. Men där ser man. Undra om det är lika bra för hundar som för människor? Får kolla upp det.
 
aja, nu ska jag ta hand om tvätten.

Ha en fortsatt bra torsdag!