Onsdag 26 juni

 
 
Hej, hallå bloggen. 
Nu var det ett litet tag sedan jag tittade in :) 
Men jag ska uppdatera er om vad som hänt sedan sist. 
 
Det har hunnit vara midsommar och jag var ledig fredag, lördag, söndag samt måndagen :) 
 
på torsdags kvällen när jag kommer hem från jobbet så möts jag av en trött, sliten sambo. Han hade blivit sjuk under dagen. Stackarn! 
Så vår plan vi hade på midsommar trodde jag inte vu skulle kunna göra. Jag vart besviken och jag som hade förberett allt osv. Men vi väntade till dagen efter. Och min sambo mådde bättre då. Så vi packade allt och begav oss mot mina svärföräldrar för att lämna Texas. Han fick tyvärr inte följa med. Alfons fick :) blir lite jobbigt att ta med oss båda. Och Alfons fyllde ju 4 år i måndags. Så han skulle med :) vi styrde till slut mot Nybro. Där vi skulle fira midsommar :) vi satte upp tältet så fort vi kom dit. Sedan badade vi :) under kvällen grillade vi och hade det trevligt. Min sambo fiskade ju samtidigt. han fick eller vi fick en stor Karp på 9 kg ;) sen tre till på 4 kg allihopa :) Vi hade mycket trevligt och la oss för att sova vid 02.00 :) 
 
 
 
 
 
Eftersom vi ej hade några mobil laddare så tog jag ej mer bilder. eller jo med system kameran . Men de kan jag ladda upp när vi fått vårt modem. Åskan slog ju ner i vårt modem så det gick sönder. Så väntar fortfarande på ett nytt. 
 
På lördagen så åkte vi hem runt klockan 14.00. Vi plockade ihop tältet och allt och sedan köpte vi en liten smörgås tårta och delade på :) hehe 
bakismat i all ära :) 
 
väl hemma var vi trötta båda två. Min sambo var lite bättre från sin förkylning. Men jag, jag fick det också. Så på lördagen när jag vaknade i tältet så ja, hade jag mycket ont i halsen. Så mina lediga dagar blev inte alls som jag tänkt mig. Mest legat i soffan sen i söndags. Igår skulle jag ha jobbat. Men det gick inte så fick sjukanmäla mig. Så har varit hemma nu två dagar extra. Men imorgon ska jag återgå  till jobbet. Mycket trött på att ligga här i soffan. Gå ut ibland och gå med hundarna. Men bara korta promenader då jag inte kan anstränga mig. 
 
så mina fyra lediga dagar blev inte som jag hade velat. Men men. 
 
Idag regnar det som bara den. Vilket får mig på bättre humör :) jo jag älskar solen. Men när man är sjuk så är det skönt om det regnar. Då får jag bättre samvete att ligga inne i soffan och bli frisk. Får inte dåligt samvete av att ligga här. Vad knäpp man är egentligen :) 
 
hade varit bättre ifall vårt modem kommit nu så jag kunnat se film. Men nä jag får sappa på tvn istället :) 
 
min älskling kom hem med tre liter jordgubbar te mig igår :) gladtjej blev jag! 
 
så nu ska jag smaska på lite jordgubbar och se på tv!