Fredag 29 November

Månadens näst sista dag är här. 
Tiden går för fort och på söndag är det 1:a advent. Jag har då ingen känsla ännu för att det snart är jul. Inte det minsta. Det beror nog på att vädret är som det är. Men sedan nu när man blivit lite äldre så får man inte riktigt den där julkänslan. Nu går det så snabbt. 

När man var liten så gick tiden så sakta och man längtade så mycket. Nu kan man oftast köpa det man önskar sig själv. Men visst det är mysigt med jul. Just det att man umgås, äter gott och alla är glada :) det betyder mycket för mig. Sedan är inte julklappar alls viktigt längre. Hade jag fått välja hade jag skippat den biten. 

Min sambo och jag ska skippa det iaf. Vi ska inte ge till varandra. Utan antingen så köper vi något ihop eller så sparar vi pengarna. Låter väldigt oromantiskt. Visst det är de, men ibland är det utbyte av pengar. Och det ska det ej vara. 

Aja, ska bli spännande att se julkalendern som börjar på söndag :) den blir nog kalas bra :) 

Idag gick jag av ett jourpass vid 09.30 imorse. Åkte då hem och hämtade hundarna för att gå en promenad längs med havet. Jag får en ro i själen när jag gör det. Beror nog mycket på att jag är uppväxt på en ö. Så jag behöver den inre kraften ibland. Vi gick längs med havslätt heter det. Ett ställe som många badar på när det är sommar :) 
Nu var det bara ankor som badade :) 





Hade Texas fått bestämma fredagens mys. Då hade det blivit anka. Han var så sugen att ta en. Men det är ju kallt i vattnet. Tur det, för mig alltså. Jag tycker de är så söta ankorna. Så hade blivit arg på Texas ifall han tog en. 


Efter promenaden åkte jag och handlade lite mat inför helgen. 
Ska ju jobba lördag kväll med. Sedan är jag ledig resten av helgen. Och nästa helg är jag helt ledig :) så skönt! Har jobbat tre helger i rad, om det räcker! 

Nu ligger vi i soffan och gör absolut ingenting. Jätte skönt! 
Har julpyntat det sista nu. Mysigt blev det ;) 

Men nu ska jag och hundarna fortsätta att inte göra någonting :) 

Trevlig helg!