Tisdag 30 december

Sista tisdagen på detta året. Vart tog 2014 vägen igentligen? 

Detta året har jag haft många ljusa punkter. Men även mörka. 

Idag började min morgon med att det ringde på dörren. Jag var vaken men jag låg ju och mornade mig i sängen. Så det var bara att stiga upp och ta på mig första bästa plagg. Samtidigt som jag tog på mig tänkte jag flera gånger om att. Jag väntar väl inte besök? Hm?

När jag kom ner så öppnade jag dörren. Och klockan var inte mer än 09;00 på morgonen. Så ingen dålig ursäkt behövde jag. Men när jag öppnade dörren stod det ingen där. Jag tittade ut emot vår parkering. Det stod ju en bil där. Jag gick runt huset för skulle se om personen i fråga var hos vår granne. Men inte det heller. Helt plötsligt får jag se han gå bak på våran trädgård. Jag blir lite illamående. Vad gör han på min trädgård? Utan att fråga? 

Jag går ut genom dörren på baksidan. Säger ett försiktigt hallå. Då svarar han mig cool lugnt. Att jag är ifrån kommunen. Jag ska ta lite kort här på er trädgård. Va? Säger jag. Varför det? 

Jo för att på vår karta finns inte denna byggnaden med. Vårt pannrum vill säga. Aha säger jag. Är det inte anmält? Nä det är det inte. Så vi står där och pratar lite. 

Går sedan in och tänker att det ör tur jag inte hade några rottweiler som vaktade vår trädgård. Då hade han inte varit så lugn. Haha 

Tycker det är dålig stil att gå in på en annans trädgård sådär. Oavsett om man är ifrån kommunen eller inte. 

Tillslut åkte han och jag kunde börja med mina morgon rutiner. 

Vid 14:00 ringde Emma och frågade ifall jag ville följa med in till stan för att titta på en kavaj till henne. Ja varför inte sa jag. 

Så hon kom och hämtade mig. Sedan gick vi på stan och hon shoppade lite grann. Jag håller i mina pengar denna månaden. Haha måste det. 

Jag erbjöd mig att fixa hennes naglar inför nyårsafton. För jag ska ju jobba ändå. Så piffar inte till mig mer än vanligt. Så ville glädja henne lite. 

Blev det fint? 


Fick nya gel färger av min sambo i julklapp. Så vi använde dem. :) jag blev nöjd och hon också :) 

Vi köpte med oss grillad kyckling hemoch  sallad. Så det satt vi och mumsade på det också :) 

Sedan åkte hon hem. Då åkte jag och min sambo och handlade mat till imorgon. 

Även att jag jobbar imorgon börjar jag inte för än 21:00. Så hinner ju äta med min sambo och hans kompis.

Så det blir tre rätters imorgon. :) inte fel en onsdag inte. 

Har renbäddat vår säng med nya lakan och våra nya täcken vi fick i julklapp. Känns som vi sover i en hotell säng inatt. Haha :) 

Nähe. Nu ska jag ta och sova. 

Klurar fortfarande på hur jag ska få in mina fina julkort till bloggen. 

De kommer jag lovar :)