Måndag 28 juli

Nu börjar juli gå emot sitt slut också. Och augusti väntar kring hörnet. 
Sommaren är inte över än. Men vi går emot mörkare kvällar och kalla nätter. Frågar ni mig så gör det ingenting just nu då jag är trött på att jobba i denna värmen. Och ja, jag ska inte klaga för snart är vi tillbaka till vintern. Men just nu är det olidligt i denna värme. Det är inte mycket man kan göra utan att svetten rinner. Och jobba i denna värme är inte heller något vidare kul. Men man måste ju ha sina pengar så man kan leva. 

Idag har jag varit ledig. Äntligen! Har jobbat hela helgen. Närmare bestämt 40 timmar. Och igår innan jag skulle gå hem så infann sig ett inre lugn hos mig då jag insåg att veckan som kommer jobbar jag bara tre pass sedan ledig 3 1/2 dag :) så välkommet! Och de dagar ska jag spendera med min kompis i Nybro :) yey! 

Idag har jag sovit ut. Var uppe en sväng vid 07:30 då Jaxon behövde kissa. Men vi gick och la oss en stund till. Gick upp vid 10:00. Började tvätta, hänga upp tvätten ute. Ringde och prata med mamma. Satte mig ute och njöt av att inte ha massor av måsten. 

Men blev målar sugen tillslut så jag gav mig på en äppellåda och målade. 


Det torkar så fort i denna värmen så jag får passa på när jag är ledig. 

Pratade lite med grannen och tiden sprang iväg. Nu väntar jag och hundarna på att min sambo ska komma hem. Han har jobbat sin första dag idag. Efter semestern. Det tog emot i morse när han skulle upp. Men tyvärr är livet såhär :( .

Nu ska vi åka och bada i en insjö. För i havet går inte att bada. De är nämligen alger överallt. Titta på denna bilden. Det bruna i havet är alger. Och så ser det ut längs med Oskarshamns kust just nu. Så typiskt när det är så varmt!





Hittade en björn i min trädgård :) 





Imorgon kallar jobbet vid 14:00. Så nu ska jag fortsätta njuta av min lediga dag :)