Sista november / 1:a Advent


Då var det redan söndag. Helgen springer iväg när jag jobbar helg. Det är skönt för mig för snart är jag ledig två helger på raken :)
 
Idag när jag kom hem ifrån jobbet så gick jag och la mig direkt efter jag hade varit ute med hundarna.
Och vi sov väl till klockan var 13:30. Superskönt!
 
Sedan steg vi upp och gjorde lite nytta. i form av att tvätta och plocka undan lite.
Vid klockan 16.00 så skulle jag och min kompis Emma gå på ett cirkelpass.
Så vid 15.30 körde jag emot Mönsterås och hämtade upp Emma och så tränade vi på det passet.
Det var superkul, som det alltid är. Efteråt så körde vi lite på crosstrainerna och snackade lite skit.
 
Sedan skjutsade jag hem Emma och jag åkte hemåt. Där hemma möttes jag av min sambo som lagat mat åt oss. Perfekt tänkte jag :) Var super hungrig. Det blev hemmagjorda hamburgare.
 
Sedan ringde min sambos mamma och frågade ifall hon fick komma och fika. Hon hade bakat lussebullar så det passade ju jätte bra. Så hon kom och fikade med oss. Vi drack glögg och åt pepparkakor med ädelost och även lussebullar som hon gjort. Jätte mysigt. Fick lite julkänsla. Men den försvinner tyvärr lika fort när man tittar ut.
Vilket är väldigt trist då jag verkligen vill ha julkänsla i år.

Tänker gå all in i år liksom. Så jag skulle inte bli ett dugg ledsen om det kom lite snö snart. Så himla mysigt. Älskar vinterdagar med mycket snö, solen lyser ifrån klarblå himmel. Det är det bästa. Hoppas på sådana dagar i vinter alltså. Men blasket efteråt kan man väl vara utan. Men det får man väl räkna med också.



 
Sedan var det bara för mig att åka till jobbet. Och nu sitter jag här vid datorn. Ska skriva en lathund om hur man bifogar i ett mail och sedan skicka vidare det. HM? jag vet ju hur jag gör. Men sedan beskriva det. ja gud vad har jag gett mig in på. Men aja. Får göra det så de blir glada här på mitt jobb. Inte alla som kan det här med dator nämligen. Så då blir det såhär att eftersom jag kan en hel del så ska det frågas och de bad mig skriva en sådan här. Men jag får göra ett försök och se om de fattar :)

Imorgon när jag går av så har jag 10 dagars ledigt. Så himla underbart! Vad jag ska göra på mina 10 dagar har jag inte bestämt ännu. Eller jo, imorgon ska jag och jaxon till veterinären igen. Inget kul. Men han måste bli bra i sin tass. Så dit ska vi vid 14.30.

Sedan runt 17:00 ska jag följa med Emma och hennes kille till kalmar och julshoppa lite. Får mest fönstershoppa då det sinar i min plånbok denna månaden. Men vad gör det om 100 år?

På tisdag ska jag lämna in min bil så jag får vinterdäcken ditsatta. Sedan ska han byta lite saker på bilen också samt serva den också. Min bil behöver lite omsorg med. Den tar mig ju dit jag vill. Så det måste jag ju :)

Annars har jag en blank vecka med inga måsten mer. Så himla skönt alltså :)
Ska ta mig i kragen och fixa julkort med. Undra vad jag ska hitta på för skoj i år? Göra egna? fixa med bild?
Det är ju inget vidare julväder ute. Det är ju de som är så synd. Men det blir nog bra. Ska måla på min tavla med så den blir klar till Jul :)
 
Nehe, nu ska jag påbörja den där lathunden.
Hoppas ni också haft en fin 1.a advent idag :)