Göteborg del 2

På lördags morgonen så sov vi ända tills klockan var lite över nio. 
Sedan gjorde vi oss i ordning och gick ner och åt en riktigt god frukost buffé. 

Jag åt bl.a. Köttbullar, bacon, kokt ägg, inlagd gurka, pannkakor, grädde och sylt, kex och rån. Kunde inte stå emot pannkakorna. Äter det så sällan så jag var tvungen att ta mig ett smakprov haha. 

Till det drack jag olika juicer :) 


Vi var väldigt mätta efter den frukosten. Men det var ju meningen. 

Vi gick upp och hämtade vår packning. Sedan checkade vi ut och lämnade av vår packning på hotellet. Idag skulle vi gå lite på stan och bara ta dagen som den kom. 

Vi började med att leta upp avenyn. Vi gick där och gick in i några butiker. Mycket av de butiker som fanns där finns ju även hemma. Så som HM, Lindex och Kappahl. 

Men det var bara härligt att strosa omkring där för vädret var fint :) 


Vi åkte paddan också som går runt i Göteborgs lilla vallgrav. Jätte mysigt och skönt i värmen. Har filmklipp ifrån när vi åkte där. Ska lägga in det här också så ni får se. 







Efter att vi åkt paddan så rörde vi oss emot Hardrock café. Har aldrig ätit på den restaurangen. Så vi passade på. 
Det var inte bara vi som var sugna på mat utan vi trängdes med en massa hårdrockare. Det var nämligen metal helg just den helgen vi åkte. Och givetvis så ville de också äta där. Men vi fick plats och det var jätte trevligt :) så det rekommenderar jag. 





Efter vi varit där var vi mätta och belåtna. Vi gick emot hotellet för att hämta våra väskor. 

Vi stannade till på en utteservering och tog oss något gott att dricka. Innan det var dags att ta spårvagnen till stationen och ta tåget hem igen. 


Om man ska summera dessa två dagar så har jag haft en jätte bra weekend i Göteborg. Det har varit lagom med allt och jag är jätte nöjd. Tack för trevliga dagar älskade mamma <3