Guacamole

Ikväll ska jag bjuda Emma på tacos,  så jag gjorde en egen guacamole. Den du köper i butik med märket Santa Maria innehåller väldigt lite avokado och mycket andra tillsatta grejer. Jag menar guacamole ska innehålla 90 procent avokado och resten är krydda, cream fraiche osv. 

Den jag gjorde blev super god verkligen. Den ligger nu i kylskåpet och gottar till sig tills Emma kommer. Detta kommer jag definitivt göra om fler gånger. Ska inte köpa färdig guacamole mer när det är så enkelt att göra själv. Och det är inga tillsatta E-ämnen . 

Jag hade
- 2 mogna avokado 
- 1 och 1/2 dl cream fraiche
- 1 kryddmått sambaolek 
- 1 msk pressad lime saft 
- halv tesked salt, kan ha i efter smak 
- 1 vitlöksklyfta 

Mixa det till en slät massa. Kan om
man vill hacka i lite lök eller tomat. Och blanda runt bara. 






#1 - - Johanna:

Mums, gud vad sugen jag blev på det nu! Kanske blir tacos ikväll!

#2 - - Linnea:

Åh, detta har jag aldrig provat mig på själv! Men det måste ju bli godare än det man kan köpa! :)