I Am Cait

Har ni sett den nya reality serien som går på kanal 5?
Serien, som följer Jenners förvandling från man till kvinna och hennes anpassning till sitt nya liv.

Caitlyn Jenner var tidigare känd som Bruce Jenner, styvpappa till syskonen Kardashian och biologisk pappa till Kendall och Kylie Jenner. Han var ofta med i dokusåpan "Familjen Kardashian".

I april gav Jenner sin sista intervju som man, i juni började hon kalla sig Caitlyn och är sedan dess världens mest kända transperson.

Det har än så länge varit två eller tre avsnitt. Jag har sett dem och jag tycker det är intressant. Samtidigt som det känns lite konstigt att se han som en kvinna och inte som en man. Men jag är absolut inte emot transpersoner. Utan jag tycker att mår man inte bra och känner att man lever i fel kropp så är det ju klart att man ska testa sig fram om man mår bättre i det motsatta könet. Så jag tycker det är lite spännande och intressant att se denna serien. För man får höra vad alla känner och hur de går till väga.

Jag tror att det finns många där ute som känner att de har hamnat i fel "fack". Alltså att man föddes som tjej men känner sig som en kille och tvärtom. Men inget är ju svart eller vitt. För det finns ju faktiskt tjejer som är mer åt det manliga hållet. Alltså missförstå mig inte, jag menar liksom att man är mer som en pojkflicka. Och det finns även killar som är mer som tjejer.

Tyvärr är det många som inte får hjälp när de hamnar i en sådan här situation och då kan det gå så långt att personen i fråga tar livet av sig. Eller skadar sig på något annat sätt. För enligt samhället är man sjuk ifall man skulle få för sig att man inte känner sig förlikad med det könet man föddes till. Sådant borde inte få ske. Det borde inte få gå så långt. Men tyvärr gör det de för ofta.

 Såhär såg han ut som Bruce Jenner
 
Såhär ser han ut nu, eller hon menar jag. Cait Jenner