Överraskning!

Var nyss ute och städade vårt spa. Eller städade och städade. Jag tog prov och fyllde på med klår.

Hundarna var med mig på trädgården men de försvann och var så tysta. Så jag tänkte, vad håller dem på med nu?

Spaet ligger på vänstersida om huset. Så jag såg inte hundarna där ifrån.

Så jag gick och tittade vad de höll på med. De stod och luktade på något på marken. Min första tanke var att det var någon mus som någon av alla katter som bor här släpat hit. Det skulle inte förvåna mig nämligen.

Men när jag kom nära och såg två gula prickar så skrek jag nej!!!! Insåg att det var en gift orm!!
Så rädd som jag blev då. Men ormen var ju död som tur var. Urk! Men så jädra stor den var!!!! Herregud alltså!

Jag hämtade en kratta och petade på den för att vara på den säkra sidan. Och ja den var död. Vilken tur! Annars hade det blivit ett akut besök till veterinären tror jag.

Men vilken överraskning som kunde slutat illa!

#1 - - Anonym:

Ha en spade i trädgården och hugg ormen i två delar cv fungerar alltid