Gräs & Målafärg

Idag är vädret fint här i småland. Kanske är det sommarens sista fina dag? Ett farväl innan hösten tar vid? Ja vem vet. 


Men jag har dragit nytta av det fina vädret idag. Började med en lång promenad med hundarna. Sedan åkte jag till affären och hämtade ut tre paket. Lite saker som jag beställt tills vi ska utomlands. Det är snart dags ju :) 

Sedan tog jag ut gräsklipparen och klippte hela gräsmattan. Så nu är det kort och fint här igen. Får se hur många gånger man behöver klippa till denna säsongen. Kanske var det sista? Tror vi får klippa två gånger till kanske innan man kan låta gräsklipparen vila några månader. 

Efter det så gjorde jag något som jag länge tänkt göra. Nämligen måla färdigt sista delen av vårt staket. Jag började ju förra hösten med att måla. Men jag hann inte klart ett sista lager på den sista biten pga vädret samt att färgen tog slut. Men nu hade vi en slatt kvar av vit färg. Så jag passade på nu. Och det blir så fint :) 

Grinden målade jag inte då vi ska göra om dem. De är för tunga så de har sackat. Så min sambo sa att vi lämnar dem som de är tills vi gör om dem. :) 

Vi har staket på framsidan som vi antingen ska byta nu i höst eller till våren. Beror lite på faktiskt. Men det är i stort behov av att bytas ut. När vår stora hund ställer sig och lutar emot det staketet så vill jag blunda typ. För det blir böjd som en banan. Haha 


Igår beställde vi en dörr. Den var dyr. Tänker inte säga vad den kostar men vi är nöjda med den. Nästa helg ska vi nämligen bygga ett litet entré tak samt byta dörren. Ska bli spännande. 

#1 - - Lillemmish - mode - inspo - mamma:

ha en fin dag :)