Julgodis ✨

Julgodiset som jag gjorde nu i veckan ska jag presentera nu. 

Jag gjorde vita snöbollar med smak av citron. 
De innehåller vitchoklad, kokos och rivet citronskal. Väldigt simpla att göra. Och man kan antingen rulla dem i kokos eller i florsocker som jag gjorde.

Skulle du vilja baka dessa godingar så hittar du receptet här: http://www.jennysmatblogg.nu/2011/12/14/sota-snobollar/
 

(null)



Jag gjorde även choklad och saltlakris fudge med turkiskpeppar kross uppe på. Och de är såå goda och så enkla att göra :) 

Receptet hittar du här: 
(null)

Rocky road med polly gjorde jag också. En julgodis med nästan allt man kan önska sig i. Rocky road gör jag i princip varje år. Iår bytte jag bort dummlen emot polly :) 

Receptet hittar du här: 
(null)


Till sist gjorde jag Nutella praliner. Det kladdigaste jag gjort i godisväg. Men såå värt allt kladdande. Innehåller Nutella, hel hasselnöt, chocklad överdrag med krossade hasselnötter. 


(null)