Mycket känslor

När julen står för dörren så har jag så mycket känslor. Julen är inte alltid sådär underbar och mysig som man vill att den ska vara. Tyvärr ... 

Julen för mig väcker mycket känslor. Både bra och dåliga känslor. Jag funderar mycket över om situationen i mitt liv varit annorlunda, hur hade julen varit då? Kommer jag någonsin känna att julen är så fin och mysig som många vill framstå att den är? När kommer jag känna annorlunda för julen? 

En sak vet jag. Jag ska göra allt i min makt för att mina barn inte ska behöva känna samma känslor inför julen som jag gör varje år. Julen ska vara en högtid där man umgås med familj, släkt och vänner. Utan en massa krav hit och dit.  Julen ska inte vara en påminnelse varje år om vad man har och inte har. 

Något som jag inte mår dåligt av med julen är allt piffande. Baka, pyssla osv. Men det är andra faktorer som gör att jag känner som jag gör. 

Säger nästan varje år, att man borde dra utomlands  och hoppa över Julen. För just nu ger den mig mer smärta än vad den ger mig gott ... 

(null)



#1 - - Anonym:

Det är bara du själv som kan ändra på ditt liv och
blicka framåt.Kanske träffa släkten och vänner
som man tappar bort.Livet är inte rättvist mot
någon.Läs Saga Lundins blogg,hon skriver att man ska glädjas åt det man har.Hon fyller 17 år på Söndag.Sin sista födelsedag.Som hon vill vända till något positivt.