Dop

Idag har jag och min sambo varit på dop. Två kompisar till oss har idag döpt sin dotter Novalie. 


Vid klockan 13:00 ringde klockorna in i påskallaviks kyrka. Jag har nästan bott här i Påskallavik i 6 år. Men inte varit inne i påskallaviks kyrka än. Konstigt kanske. Men nu har jag varit där. Jätte fin kyrka faktiskt :) 

Novalie var så duktig under själva ceremonin inne i kyrkan. Skrek lite vid själva vatten proceduren. Annars sov hon sig igenom dopet. 


Efter själva ceremonin i kyrkan så var det kaffe och tårta i PRO gården här i Påskallavik. 


Tog inga kort där. Men det bjöds på tårta, kakor och kaffe. 

Novalie fick massor av presenter. 
Vi hade köpt en nattlampa i form av ett gosedjur. Som man trycker på så lyser det upp hela taket. 
Eftersom jag jobbar med barn, funktionsnedsatta barn på mitt jobb. Så vet jag att denna sak är väldigt uppskattad. Barn som har svårt att sova, då är denna guld värd :) 


Ett fint dop en lördag som denna :)