3 november

Idag har vi haft underbart fint väder här i Småland. Lite bitande i kinderna men strålande sol med klarblå himmel. Härligt! 

Jag och mamma gick en runda kring sjön som ligger här där jag bor. Hundarna var lika nöjda som vi. 

(null)

(null)

(null)

(null)

När vi kom hem så gjorde vi oss i ordning. Sedan åkte vi till Mönsterås och hämtade en sak som jag budat in på loppis på Facebook. Det var min sambo som jätte gärna ville ha den. Den passar så bra med vårat matbord. 

(null)

Vi åkte där efter vidare emot Oskarshamn. Där skulle vi ta en fika/lunch. Det blev en lunch, vi tog laxsallad båda två. 

(null)

Jag har länge velat ha nya växter till mitt stora fönster i hallen. Min mamma var så snäll och köpte växterna till mig. Och två nya krukor. Ska ta och visa er dem imorgon. Men fina blev dem :) tack fina mamma ❤️ det är inte den som är på bilden här nere. Utan denna tog jag bara som inspiration ifrån blomsteraffären. 

(null)

Vi tittade lite i butikerna innan vi for hem igen. 

När vi kom hem igen så var min sambo hemma och även min mammas man. De var i full gång med att lägga plåt på vårt entrétak. 

Mamma började med maten och jag plockade med mina nya blommor. 

Det blev skinkstek i ugn med ugngratinerade grönsaker samt en jätte god sås :) 

(null)

(null)

Nu ikväll har vi spelat kort och tittat på tv. Jag blev inte skitgubbe en ända gång :) alltså, i kortspelet skitgubbe :) haha! 

Imorgon ska taket läggas klart. För att sedan åker min mamma och hennes man hem. De ska gå på kalas på eftermiddagen/kvällen. 

Och jag ska jobba IGEN! Har jobbat de senaste lördagarna nu. Men detta är sista innan jag är ledig hela nästa helg. 

Hoppas ni haft en fin fredag ❤️





#1 - - Bitte:

Du tar så fina naturbilder. Du skulle kunna sälja
dom som vykort

Svar: Tack! Vad snäll du är ❤️ ja det kanske man skulle kunna göra ☺️
Isabelle