Kransbindarkväll

Varje år i slutet av november, eller i början av december så har jag och min kompis Emma en tradition. Vi träffas och binder kransar ihop som vi sedan hänger ute på dörren eller på huset. 

Ikväll var det dags. Så vid 17:00 så kom Emma. Och då började vi kvällen med att äta julgröt och skinkmacka ihop. 

(null)
(null)

(null)


Emma hade med sig en krans stomme och lite saker ifrån förra året som hon brukar sätta i sin krans. Jag hade samlat på mig lite jag också. Så efter vi ätit klart så satte vi igång med att börja binda våra kransar. 

(null)

(null)

(null)

Vi band på och lyssnade på julmusik samtidigt. Mysigt! 

Tillslut blev vi klara med kransarna och de blev lika fina i år som alltid. Älskar traditioner, och nu har vi verkligen en tradition då detta är tredje året i rad som vi gör detta. 

Vad tycker ni om kransarna? 
(null)

(null)
(null)


Vid 20:30 ungefär åkte Emma hem. Då plockade jag undan allting och städade. Dock orkade jag inte ta fram dammsugarn och dammsuga upp alla barren. Men det får jag göra imorgon istället. 

Imorgon ska jag åka till jobbet och julstäda med hela arbetsgruppen. Så i skrivande stund ligger jag i sängen och ska försöka sova. För jag ska vara på jobbet redan vid 09:00 imorgon. 

Så hoppas ni haft en lika trevlig onsdag som jag har haft : ) 

#1 - - Josefin:

Vilken bra och mysig tradition! Dom blev superfina! :)

#2 - - Bitte:

Jättefina.Jag tycker om julpyssel.Något som är lätt
är att ta en pinne och klä med granris.Dra ner en tomteluva över den och sätta fast julgranskula som näsa.Sedan trycka ner pinnen i jorden.Tomten är klar.Jag har bundit krans Till Jens o Johnny
Trevlig advent önskar vi