2 oktober

Hej svej leverpastej! 


Då var det en ny färsk vecka på intåg. Vad jag tycker om måndagar varierar lite beroende på mitt humör. Den här måndagen känns lätt. Jag har roliga saker framför mig, jag mår bättre nu efter operationen och ja, det känns bara bra idag. 

Idag ska jag jobba min första natt efter operationen. Har nu varit sjukskriven i en vecka ifrån jobbet. Och idag är det dags. Och det känns faktiskt bra. Vi är två personal som jobbar inatt så skulle jag känna att något ta emot så kan jag bara ta hjälp av henne. Vilket känns tryggt. Det som är lite svårt än är att böja sig ner. Då stramar det i såren, särskilt i det såret som sitter i naveln. Så måste vara lite försiktig än. 

Men allt det här föll sig så bra. För jag jobbar bara inatt. Sedan är jag ledig tills på måndag igen. Så en natt ska jag nog klara av. För sedan får jag fortsätta att vila upp mina sår. 

Idag öser regnet ner. Typiskt höst väder. Men jag hann ut med hundarna innan detta ösregn kom. Vilket var skönt. 

Min sambo har blivit iväg skickad att jobba på annan ort pga att det finns så dåligt med jobb här där vi bor. Så när han dyker upp idag vet jag inte. 

Ska snart sätta igång med lite middag. Något med kyckling ska det bli. Jag har en fundering att göra kyckling med ugnsrostade grönsaker och en god sås till. Vi får väl se vad det blir av det hela. 


Hoppas ni får en bra start på denna vecka :)