Hur mår jag?

Hej på er mina läsare ❤️ 


Nu tänkte jag uppdatera er lite om läget. Kan tänka mig att det är många som undrar hur jag mår och hur det har gått med operationen. 

Idag är det lördag och jag kom hem i onsdags. Operationen gjordes i tisdags vid klockan 15:00. 

Operationen gick bra. Det blev titthålsoperation som det var planerat. Ibland börjar man med titthål och så går det inte. Utan man måste öppna upp mer där gallan sitter. Men det behövdes inte på mig. Vilket var skönt! 

Så operationen har gått bra och själva såren ser också bra ut. Har fyra sår på magen nu. Ett i naveln, ett en bit ovanför naveln och två på sidan om magen. Jätte små är dem, så det kommer nog läka fint :) 

Jag mår bra. Trött är jag, kan sova väldigt mycket på dagarna. Nätterna vaknar jag titt som tätt. Kan ju än så länge bara sova på rygg. Vilket jag inte alls är bekväm med. Jag sover på rygg i vanliga fall också, men inte hela nätterna. Då varierar jag mellan rygg, sidan och mage. Men nu kan jag bara sova på rygg. Vilket är väldigt tröttsamt måste jag säga. Men snart går det nog bättre att sova på sidan iallafall. 

Jag äter inte alls mycket värktabletter. Utan jag klarar mig ganska bra utan det. Vilket jag tycker är skönt. Jag knaprar gärna inte i mig mer än vad jag behöver i tablett väg. 

Är glad att det nu är över och bara kan bli bättre. 


Bilderna är tagna samma dag jag fick åka hem ifrån sjukhuset. Dvs i onsdags.