Intensivt

Alltså den här dagen har verkligen gått i ett. Det total snurrar i huvudet nu. 


Jag kom hem ifrån jobbet vid 06:35 imorse. Gick då ut med hundarna. Sedan la vi oss. 

11:00 ringde klockan och det var dags att stiga upp. Blev inte många timmars sömn där inte. 

Göra sig i ordning, släppa ut hundarna och sedan åka in emot stan till sjukhuset. Var dags att gå på vård och hygien föreläsning. Något som de flesta personalena skulle gå på som jobbar i kommunen. 

Så mellan 13-16 var jag där. Tur det bjöd på frukt så jag inte somnade där i stolen. 

Hem igen, ut med hundar, ge dem mat och kärlek samt plocka undan lite här hemma. 

Ligger nu här i soffan och pustar ut. Snart kallar jobbet på mig igen. Ingen rast ingen ro. Men väntar på att min sambo ska komma hem ifrån jobbet så vi kan äta lite. Han har jobbat över så mycket den senaste tiden. Ser knappt till han längre. 

Är så hungrig så jag skar lite vattenmelon i väntan på att han ska komma hem. 


Såhär blir det när man måste agera och hoppa in för att personal är sjuk där jag jobbar. Men efter inatt är jag ledig tills på söndag. Så det ska bli skönt.


På de dagarna ska jag försöka hinna måla på entré taket. Om vädret tillåter det vill säga. Jag ska baka två sorters kakor till. Och skriva en lista över saker vi behöver göra innan vi åker utomlands. För snart, väldigt snart är det dags. Och dagarna bara springer ju iväg. 

Hoppas ni haft en bra dag och inte lika intensiv dag som jag haft❤️