Lördag 16 september

Vi möttes vid frukosten och planerade dagen. Vi bestämde oss för att vi ville gå till den omtalade stranden som låg bara 10-15 minuter bort. Stranden Maria Pia. Och jag förstår nu varför den är så omtalad. För det är riktigt vackert där. Efter frukost gick vi dit och solade och badade. 


Så svårt att få med hur vackert det är på bild. Men hoppas jag kunde fånga känslan lite på bild. 


Vid lunch så gick vi och åt en bit mat. Jag vart sugen på friterad fisk. Så jag beställde in det. Vilket jag inte skulle ha gjort. 


Jag hade föreställt mig att fisken skulle vara friterad i filéer. Men så var inte fallet. Fisken var friterad hel. Med huvud, fjäll, fenor och tänder. Hade mina aningar om att det kunde vara så. Men tänkte att det är väl sällsynt att man får in en hel fisk. Men vad fel jag hade. 

Fick inte bara in friterad hela fiskar, utan räkor och bläckfiskringar. räkorna var helt okej. Men resten hade jag klarat mig utan. 



Vi gick tillbaka till Maria Pia och bada lite till innan vi gick tillbaka till hotellet. 

Vi spelade lite kort innan vi gick in till stan för att äta en bit mat. 

Vi hittade en restaurang som var som ett hamburgerhak. Jätte gott var det. 


Inne i den gamla stan så hittade vi en godisbutik som sålde väldigt mycket godis. Ja ni ser ju på bilderna :) 

#1 - - Anonym:

Längtar efter att du skriver mer om resmålet