Måndag 18 september

Vi bestämde oss för idag att hyra bil. Tyvärr hade de ingen minibuss, utan vi fick hyra två bilar istället. Vi är ju sju personer. Så en bil räckte inte. 


Så det blev två bilar av märket Fiat. Små skokartonger. Men riktigt roliga att köra. Visste de var inte så snabba. Men vad gör det :) 

Vi åkte upp emot en ställe som heter stintino. Där finns det grottor som ska vara häftiga att se. 


Fanns en båttur som gick dit. Men det blåste så mycket så den båtturen hade inte varit rolig och vi hade inte kunnat lägga till där heller. 

Vi körde upp där och letade efter parkeringsplats. Det var helt omöjligt att hitta en parkeringsplats. Så det slutade med att jag lämnade av min mamma och min yngsta bror. Så åkte jag ner ifrån toppen igen. Jag hoppade över denna aktiviteten pga att det inte fanns någon parkering. Och visst, jag kunde ställt bilen längst ner. Men gå hela den långa vägen upp för att sedan gå över 600 trappsteg. Nä, inte i den värmen som var. 

Men hela gänget sa att det var en häftig upplevelse. Men tufft att gå alla trappsteg pga värmen. 

Så tyvärr har jag inga bilder ifrån grottan. Men hittade två stycken ifrån Google. Kanske får någon bild skickad ifrån mina bröder eller mamma. 




Jag åkte till en strand istället som låg nedanför det stora berget. Det såg ut att vara lä där. Så där solade jag lite medans de andra kämpade vid grottan. 

När de andra var färdiga vid grottorna så möttes vi upp för att sedan åka till en annan strand och sola och bada. Tog inga kort där. Men vi badade så det stod härliga till :) 


Efter allt badande blir man hungrig. Så vi åkte tillsammans in till Porto Torres. Och där åt vi lite mat. 


När vi kom tillbaka till hotellet så lämnade vi tillbaka bilen. Och sedan hängde vi på hotellet ända fram tills vi skulle äta på kvällen.