Helgen ☀️

Nu har det varit lite tyst här. Men har jobbat mycket, fått en släng av illamående, mycket att göra hemma osv osv. 

Men i fredags så åkte jag ner till Blekinge för att umgås med min mamma i tre dagar. Jätte mysigt! 

Jag körde ifrån Småland runt 17:00 på fredags eftermiddagen. Hade suttit med chefen och en rekryterare på intervjuer hela dagen. Så blev som först färdig vid 17:00. 

Ingen tung trafik på vägen ner, fina vägar och det gick som smort ner. Hundarna fick följa med också. 

När jag kom fram så hade min mamma lagat varma mackor. Så himla gott! 

(null)

Vi tittade lite på tv. Och sedan sov vi gott. 

På lördagen så åt vi en go frukost och sedan åkte vi till min mormor och morfar en sväng. 
De var glada att se mig och jag var också väldigt glad att se dem. Vi fikade lite och pratade.

Efter det så åkte vi till babyproffsen i Karlskrona och kollade på barnvagn. Jag och min sambo vet ju vad vi vill ha. Men har inte testat om vi får in det i bilen. Med tanke på att jag har en hundbur som tar ungefär 60% av bagaget så är det ju bra att veta. Så vi testade :) och det gick! Så nu vet vi vilken vagn vi ska beställa. Skönt! 

De hade jubileum i butiken. Firade 10 år så det var lite nedsatta priser. Så vi kikade runt på annat med. Har insett att det blir en bortskämd liten pojk som kommer till världen. 

Jag köpte två par nappar och en snuttefilt. Mamma handlade lite kläder. 

(null)

Sedan körde vi hemåt mammas och så tog vi hundarna och körde ut i skogen. Så himla härligt väder var det! 

Vitsippor och blåsippor såg vi. Men även väldigt många paddor. Herregud vad paddor det var i skogen intill sjön. 

(null) (null)


(null)

Svårt att se kanske. Men det sitter två hannar på en hona. Alltså brukar dem göra så? Och detta är inte det värsta vi sett. Utan vi såg en hona med minst 6-8 han paddor på. De är galna helt enkelt. 

När vi strosat klart i skogen så var både vi och hundarna nöjda. Då åkte vi hemåt och lagade mat. 
Mamma hade handlat redan innan. Så högrevsburgare med friterade pommes stod på menyn. Blev jätte gott!

Vi tittade på tv och åt glass sedan så slocknade vi båda två. 

På söndagen så åt vi frukost och sedan gick vi samma hundpromenad som dagen innan. Inte lika varmt ute. Men det var skönt ändå. 

Sedan var det dags för mig att bege mig hemåt. Jag skulle jobba natten och min mamma hade lite saker hon skulle göra innan hon skulle packa klart inför Thailand. 

Resan hem igen gick bra och nu vet jag att min mamma är i Thailand. Hoppas de får en trevlig resa ☀️ 
#1 - - Angelica Wåhlin:

Så mysigt ni verkar ha haft det! :)

Svar: Ja det var verkligen mysigt ☀️ hoppas du också haft en mysig helg 💗
Isabelle