Saker jag saknar ..

I torsdags gick vi in i v40. Helt otroligt att jag nu varit gravid i 40 veckor. Det har gått fort tycker jag. Och för mig har det inte varit en börda då jag mått så pass bra ändå. Det är väl nu i slutet som allt man tar sig för är jobbigt på ett eller annat sätt. Det spänner och drar lite här och var. Hoppas kotten vill komma snart, han kommer nog när han är redo helt enkelt :) 

Tänker skriva en lista här på saker som jag saknar som jag kunde göra innan jag blev gravid, som inte går just nu när jag är höggravid. 

  •  Ligga och sova på mage. Jag älskar att sova på mage. Men det har inte gått nu den senaste tiden. 
  • Kunna böja mig ner utan att magen är ivägen. Just nu känns det som om marken är väldigt väldigt långt ner när man har en mage som är ivägen. 
  • Träna mig svettig. Jag saknar att träna på ett eller annat sätt. Att ta ut mig ordentligt. Kunna gå en långpromenad i högt tempo samt springa en runda. 
  • Inte känna mig proppmätt hela tiden. De senaste veckorna så har jag känt mig mer eller mindre proppmätt hela tiden. Visst magen kurrar efter mat då och då. Men jag längtar tills jag inte känner mig såhär mätt hela tiden. När jag äter så kan jag bara äta små portioner och långsamt. Men som sagt, detta har ju kommit nu de sista veckorna i och med att bebis växt mer och tar mer plats i magen. 
  • Ha mina kläder. Längtar efter att kunna ha mina fina toppar som jag hade innan jag blev gravid. Längtar framförallt efter mina jeans 💙 
  • Kunna äta och dricka vad jag vill. När man är gravid har man restriktioner på vad man får och inte får äta av. Sedan om man väljer att följa det är upp till var och en. Jag har under graviditeten undvikit vissa ostar, viss skinka, viss sorts fisk osv. Jag längtar tills jag kan dricka en energidryck utan att tänka mig för, eller ta ett glas vin eller cider. Men jag har inte haft några problem alls under graviditeten att låta bli det ena och det andra. Det har varit ett enkelt ☺️ 

Kan säkert komma på fler saker. Men här är några saker som jag kom på nu 💗 


(null)