Insnöad

Idag är vi insnöade. Jag skulle egentligen till mvc (mödravårdscentralen) idag. Inte jätte viktigt möte. Men jag tar mig inte ut här ifrån. Det är inte plogat på vår väg alls. Så jag fick ringa och avboka det. Det är utfärdat en klass 1 varning dessutom. Så jag stannade hemma. 

Är så mycket snö så kan inte ge mig ut och skotta själv. För tungt, och har blivit ombedd av min sambo S och min svärmor att inte skotta och ta i för mycket pga den lille. Så får lyssna på det. 

Men ikväll måste jag kunna ta mig till jobbet på något sätt. Min sambo kommer hem senare idag så då får han hjälpa mig att skotta ut min bil. 

Hundarna måste ju rastas på ett eller annat sätt. Så jag gav mig ut för att se hur det såg ut på vägen utanför oss. Ja det var ju bara att pulsa en sväng. Men tillslut så gick det inte mer. Ni vet ju hur jobbigt det är att pulsa runt i snön. Alfons som är min lilla hund ville inte mer. Jätte jobbigt för honom att ta sig fram. Så vi vände. 

Solen tittade fram lite mellan snö molnen och blåsten. 

(null)

(null)

(null)

Får försöka gå en promenad när plogbilen varit här. Om den nu kommer idag. Det hoppas jag, annars kommer jag inte ut till jobbet ikväll. 

Va rädda om er i snö ovädret 💗 
#1 - - Miss Baby Peaches:

Vilka sötnosar!

#2 - - Bitte:

Var rädd om dej.