FJÄRDE JULI

Min mamma kom hit lite spontant igår. Sådant gillas! Vi gick på bio igår, vi såg filmen ocean 8. Kan verkligen rekommendera den filmen. Riktigt bra! Var länge sedan jag kände så när jag gick ifrån en film på bio. Men denna var så bra :) 


Idag började vi morgonen med gofrulle :) 

(null)

Vädret är så himla skönt. Så vi åkte med hundarna så de kunde springa lite lösa och bada. Alfons, min lilla hund simmade på som bara den efter pinnarna vi kastade ut i vattnet. 

(null)

(null)

(null)

Efter det så åkte vi inom stan för att prata med personal på Electrolux angående vår diskmaskin som är sönder. Vi blev lite klokare när vi gick där ifrån och hade lite alternativ hur vi skulle kunna göra. 

Vi åkte sedan vidare förbi DHL och hämtade ut bebisens babyskydd till bilen som kommit. Alltså bilbarnstolen. Så nu är det check på den också! Så han kan åka säkert i bilen. 

Sedan styrde vi bilen emot påskallaviks hamn. För hamnkafét i Påskallavik har öppnat för sommarn. En tradition att åka ner dit och fika, minst en gång per säsong. Men det lär väl bli fler gånger misstänker jag :) 

Deras kladdkaka är så god där nere, precis lagom kladdig :) 

(null)

Vi satt en stund hemma och njöt på altanen innan det var dags för mamma att åka hem. Hon skulle jobba igen. Alltid lika trist när hon måste åka hem. Men så är det. 


Ikväll har min fina sambo grillat Lax i folie med färskpotatis samt romsås. Så himla gott var det! Hoppas våran lille plutt kommer älska fisk lika mycket som vi gör 💗 

(null)