☀️ Heldag Öland ☀️

Dagen började tidigt. Vi steg upp vid 07:30. Jag gick en runda med hundarna. Sedan gjorde vi oss i ordning för att åka och möta upp nästan alla mina bröder, mamma, Magnus och Josefine i Kalmar. 

Därifrån skulle vi åka emot Öland för en heldag där. 
Min mage växer och växer. Därför är det skönt att ha en klänning som inte sitter åt :) så det fick bli det dagen till ära :) 

(null)

Vi körde emot Borgholm och där stannade vi för att titta lite längs med hamnen, titta runt i Borgholms små ute ställen osv. Vi satte oss ner på ett café/restaurang för att äta en bit mat. Jag tog en ceasar sallad som var gigantisk! 

(null)


(null)

När alla ätit och var nöjda så fortsatte vi att gå och titta lite. De hade en brittiskt tema dag verkade det som där de ställde ut en massa olika brittiska bilar. Roligt att gå och titta på dem. 

Efter vi strosat runt lite så beslutade vi oss för att spela lite mini golf :) 

(null)

(null)

Regnet låg i luften, men det kom bara lite stänk då och då. Men det hindrade inte oss ifrån att spela. 
Jag har svårt att böja mig ner efter bollen pga att bebismagen nu är i vägen, så jag avstod men jag skrev poängen som alla fick efter varje hål. 

Magnus vann och min sambo var tre slag ifrån. Så det var en kamp mellan dem två. 

Efter kampen om segern i minigolf så gick några av oss och tog en glass. Riktigt gott! 

(null)

När vi köpt glass så öppnade sig himlen ännu mer utav regn. Så vi fick sitta inne och avnjuta glassen istället. Men det gick bra det också :) 

Vi gick sedan till bilarna och körde emot Löttorp. Där skulle vi se Sverige kämpa emot England i fotboll klockan 16:00. Och sedan äta på lammet och  grisen. Ett väldigt kärt ställe som många åker och äter på. De är en slags bufe med grillat lamm i olika bitar och grillad fläskkött i olika bitar. 

Tyvärr förlorade Sverige emot England. Men de har kämpat på bra ändå tycker jag! Bra jobbat! 

Efter det åt vi. Och det fanns det mesta man kunde tänka sig. Lammfilé, revbenspjäll, fläskfilé m.m . Och alla goda tillbehör var också jätte gott. Potatisgratäng, rostad potatis, bakadpotatis, olika röror, såser , ädelost gratinerad broccoli, den var magisk!! Ja det fanns alldeles för mycket gott :) 

(null)

Vi gick upp på en utevåning på restaurangen som fanns på taket kan man säga. Där satt vi och tittade på den fina utsikten. Några tog varsin efterrätt. Mumsigt var det :) och skönt att sitta där ute och blicka ut emot horisonten. 

(null)

Efter ett tag så åkte vi hemåt igen. Efter en trevlig visit på Öland. Får se om man åker ut dit mer nu i sommar innan lilla skrutten behagar att komma till oss. 


#1 - - Bitte :

Så fin du är.Skönt att du mår bra.Kram Bitte