Söndag 29 juli đŸŒ»

Idag Ă€r min sambos sista semesterdag för den hĂ€r sommarn. Fyra veckor har gĂ„tt vĂ€ldigt fort tycker jag. Dock har vi hunnit med en hel del bĂ„de innan semestern och efter. Huset Ă€r nymĂ„lat, rivit det gamla staketet och satt upp ett nytt staket pĂ„ framsidan, mĂ„lat staketet, mĂ„lat pĂ„ det gamla staketet, grunden runt huset Ă€r nymĂ„lat ocksĂ„. Lilla kottens rum Ă€r fĂ€rdig renoverat och nĂ€stan inrett klart ocksĂ„. 

Vi har gjort mycket roligt pĂ„ min sambos semester ocksĂ„. Mycket bad har det blivit med tanke pĂ„ hur varmt det har varit ute, Ă„kt ut nĂ„gra turer till runnö, Ă„kt mycket bĂ„t ut pĂ„ sjön, Ă€tit mycket gott, heldag pĂ„ Öland, umgĂ„tts med nĂ€ra och kĂ€ra. Finns sĂ€kert mer vi gjort som jag inte kommer pĂ„ nu. 

Även att min sambos semester nu Ă€r slut sĂ„ kommer vi kunna fortsĂ€tta göra roliga saker. Sommarn Ă€r ju inte slut bara för att han börjar jobba. Helgerna har vi ju fria ocksĂ„. Och kvĂ€llarna. 

Nu har ju nedrĂ€kningen inför lilla kottens ankomst börjat pĂ„ riktigt. Vi fĂ„r se hur lĂ€nge min sambo S fĂ„r jobba innan han blir ledig igen i nĂ„gra dagar. NĂ€rmare tio dagar :) SĂ„ för mig som inte gĂ„r tillbaka till jobbet och jobbar sĂ„ blir det att boa hĂ€r hemma. Förbereda det sista inför hans ankomst. Det som Ă€r kvar Ă€r att packa BB- vĂ€skan, kottens vĂ€ska Ă€r fĂ€rdigpackad. Men min och min sambos Ă€r ej fĂ€rdig. SĂ„ det ska jag se till nu i dagarna. Förlossningsbrevet Ă€r snart klart, ska slutföra det. Sedan Ă€r allt gjort tror jag :) nĂ„got mer som ska handlad men annars Ă€r det klart. 

IgĂ„r iallafall sĂ„ bestĂ€mde vi oss att Ă€ta ute pĂ„ kvĂ€llen. Vi skulle avsluta min sambos semster pĂ„ topp. SĂ„ vi Ă„t tre rĂ€tters och njöt nere i Oskarshamns hamn pĂ„ en uteservering. Riktigt skönt var det! 



(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

Till förrĂ€tt Ă„t vi varsin klassiskt Toast Skagen, till huvudrĂ€tt tog jag nĂ„got som jag inte minns namnet pĂ„, men det var en bit flĂ€skfilĂ© och oxfilĂ©, beasĂ„s och rödvinssky och klyftpotatis. Klyftpotatisen förvandlades till pommes nĂ€r jag fick in dem. Orkade inte sĂ€ga nĂ„got sĂ„ Ă„t det. Min sambo tog oxfilĂ© med potatisgratĂ€ng och rödvinssky. 

En dessert slank det ner ocksĂ„. En varsin bananasplit. SĂ„ stora var dem. Hade kunnat dela pĂ„ en. Aja, tur man har en dessert mage, som jag brukar sĂ€ga :) 

Vid 21:00 Äkte vi hemÄt. Det var 25 grader varmt ute. Helt otroligt vilken vÀrme det Àr sÄ pass sent ÀndÄ.

Vi tittade lite pĂ„ tv och gick sedan och la oss. 
Ett mycket hĂ€rligt avslut pĂ„ sista semester dagen för min sambo 💗