Onsdag 30 maj

Klev upp vid 09:00 ungefär. Sedan åt jag frukost. Efter det gick jag ut en runda med hundarna. Tänkte att det var bra att jag kom ut lite tidigare så inte hundarna skulle svettas ihjäl. För idag lovade väderprognosen att det skulle bli varmt. 

Efter promenaden genom Påskallavik. Så svalkade jag och hundarna oss i skuggan. Sedan gjorde jag i ordning mig för att jag skulle nämnligen in till stan och möta min arbetskompis Emmelie. Vi hade bestämt att vi skulle äta lunch, äta glass och kika i affärer. 

Gjorde ett stopp hos en annan arbetskompis och hämtade lite bebiskläder som jag köpt av henne. 

Sedan åkte jag in emot stan och mötte upp Emmelie. 

Vi började med lunchbuffé. Pannbiff med potatis och brunsås. Jätte gott! 

(null)

Efter lunchen så kikade vi i affärer. Jag hittade en blommig klänning och ett par 3/4 tights. Skönt att ha köpt det. Ska vädret fortsätta såhär varmt så är det ju skönt med svala kläder. 

Efter vi kikat klart i butikerna så satte vi oss vid glasscafet. Blev en ny sort, vattenmelonsorbe. Så himla god alltså! Jag älskar ju sorbe. Och denna var så himla god. 

(null)

Emmelie hade bokat en tid för att fixa sina naglar. Så jag hakade på henne dit. Alltid kul att se. Har ju själv hållt på lite med det där. Och suget blev ju stort när jag fick se alla göra dessa fina naglar. Men någon gång kanske man plockar upp det där. 

Därefter så skildes vi åt och jag åkte hemåt. En härlig dag som vanligt när jag umgås med Emmelie. Inte en tråkig stund med henne inte!