Tisdag 29 oktober

Helgen sprang förbi och nu är det redan tisdag. Jag har jobbat hela helgen så tiden jag varit ledig har jag bara myst med hundarna, lagat god mat och gått promenader med hundarna. Så min helg har inte varit så spännande. 

Igår måndag utfärdades en klass 2 varning här i Småland. Man skulle hålla sig inne pga stormen som skulle komma. Simone döpte dem den till. 
Och vi fick strömm avbrott en stund. Högst 1 minut. Men det blåste ju så mycket att vår balkong dörr flög upp och ett fönster. Sedan så när vi skulle sova så hördes blåsten mycket. Vi bor ju i ett gammalt hus. Som vi hyr övervåningen på. Och fönster och annat är ju inte så tätt. 

Och idag när hundarna och jag gick i skolan så möttes vi av ett antal nerblåsta träd. 




Mycket kvistar och löv var ner blåsta. 

Tisdag i all ära. Idag ska jag jobba kväll. Börjar vid 13.30 - 21.30. 

Denna vecka har jag bra med jobb. Jobbade ju natt mellan söndag och måndag. Så igår sov jag bort i stort sett hela dagen. 

Men idag vaknade jag vid 09.00. Gick då ut med hundarna. Och sedan kastade jag mig i soffan och åt frukost. 
Sedan ringde min sambo och sa att han ej mådde bra. Så han kom hem. 

Så nu är vi hemma allihopa. Men snart ska jag bege mig mot jobbet. Ska bli kul, men samtidigt hade jag gärna varit hemma. 

Imorgon ska jag jobba delad tur. Usch! Gillar inte det alls. Börjar 06.45-09.30 sedan börjar jag igen vid 15.00-21.00. 
Men men, bara att bita ihop. Snart är det helg igen och då ska och min sambo, hundarna ner till Blekinge :) 

Nu ska jag pyssla med lite saker här hemma innan jobbet kallar på mig.