Sista februari

Idag är det sista februari. Imorgon går vi in i en ny månad. En helt orörd månad. Nämligen mars. När jag tänkte på mars i december trodde man ju att det skulle vara mer väder som går emot vår. Men ack så fel jag hade! Önske tänkande tror jag. 

Nu har vädret lugnet ner sig lite. Snöat lite grann idag men inget som har synts på backen. Nu vill vi ha lite sol så man kan njuta av detta fina vinterlandskap. 

Imorgon går vi inte bara in i en ny månad. Vi går in i en ny vecka med. Vecka 16 redan. Tiden springer iväg nu tycker jag. Men efter vecka 20 tror jag man upplever att det går sakta. Det kliar faktiskt lite i mina fingrar nu. Vill börja handa lite smått. För är en hel del som behöver köpas in har jag insett. 

Idag lagade jag mat. Och så testade vi något nytt. Nämligen rödlökskyckling. Och det blev så himla gott alltså! Gjorde en kall vitlökssås till och ugns gratinerade rödbetor och broccoli. Mums alltså! 

(null)

(null)

Nu blir det att se farmen. Sedan kallar jobbet på en igen. Sista natten innan ledig helg. Så himla skönt!