Hösten här?

Hej bloggen!

Nu var det ett litet tag sedan jag skrev här.
Det som hänt är väl att i tisdags så åkte jag till hasslö
för att umgås med familjen. Eller ja det blev väl att umgås med mamma
för de andra jobbade och var på annat håll. Men de kom hem sedan någon timme
innan jag skulle bege mig till Oskarshamn igen.

Något som var typiskt som hände den dagen(tisdag), var att
jag lånade älsklingens bil och för att kunna tanka den måste man ha
en nyckel för att komma in och kunna fylla på bensin. Ja för att ens få bort
tanklocket. Så älsklingen hade väl tankat Bettan( en volvo 740 ) till hälften ungefär.
Så jag tänkte att jag tankar bettan när jag är kalmar på hemvägen. Men så lätt var det inte
för när jag kom till kalmar och skulle få bort tanklocket så gick det inte.
Och jag hade ingen tanke på att man måste ha en nyckel för att kunna tanka.
Så jag ringde älsklingen som var på jobbet och jobbade över och frågade varför jag inte
får upp tanklocket och då svarade han genom att säga, fan också! har ju glömt ge dig nyckeln
till tanklocket. Så där stod jag på shell och kunde inte tanka och tankmätaren visade på röd.
Älsklingen sa att jag skulle fortsätta köra och se hur långt jag kommer. Jag körde
i 80 Km/h hela vägen till oskarshamn. Och jag klarade det som tur var. Men det var på
håret det alltså. Har aldrig fått bensin stopp, aldrig. Så jag var lite sådär nervös för att det
skulle bli så och att bilen skulle skära sig. Man har ju hört att det inte är bra att få bensin stopp.

Annars så har jag tjatat på att Linn ska hänga med mig och shoppa i kalmar. Men
det blir inte av för hon jobbar och såvidare. Så det jag gör för att fördriva tiden just
nu är väl att jag tränar och gå långa promenader med alfons. Lagar mat och ser film.
Men får väl se. Tror inte att älsklingen jobbar över såhär mycket i nästa vecka. Jag hoppas
inte det i alla fall. Men visst det är ju goa pengar för honom och ledighet. Så visst.
Men det får väl bli en tripp till kalmar i nästa vecka tror jag och shoppa.
Är på sådant shopping humör. Har inte shoppat på hela sommaren. Så det kliar i fingrarna lite nu
faktiskt. Även om jag nästan har allt som jag behöver så hade det inte varit fel att shoppa något.
Behöver ett par nya leggings kom jag på. Lite nya underkläder. Ja du ser. Man kan ju alltid komma
på något ju :) hade varit kul att gå en sväng på Ikea med. Var ett bra tagsedan jag gjorde det.


Men vilket väder det har blivit nu. Nu är det blåsigt och kallt ute. På natten ska vi inte ens tala om hur
kallt det är. Riktigt kallt. Man känner att hösten är antingen lite här eller på god väg liksom.
Vart har sommaren tagit vägen egentligen? Varför går sommaren alltid så fort?
Äsh , får väl åka utmolands snart eller nått så man får lite värmekänsla igen. Men det blir nog i vinter
eller till hösten, det märker man.

Men nu ska jag se på tv och fördriva tiden till min lilla plutt kommer hem.
Både Alfons och jag längtar efter honom nu!

ha det bäst!