Tisdag 28 Augusti

 
 
Idag är det tisdag. Och jag tycker veckorna bara rullar på även om jag nu har varit arbetslös i snart 3 veckor.
Men jag klättrar lite på väggarna ändå. Men eftersom jag har en del människor att umgås med så går det rätt bra ändå faktiskt. Men jag har sökt två jobb men inget svar ännu, Sen så har jag kontaktat min chef som jag hade på mitt sommarjobb. Ska träffa han någon dag och försöka få gå brevid på två ställen till så får jag gå på timmar inom kommunpsykiatrin till de söker en fast tjänst helt enkelt :) Man kan inte göra så mycket mer än att jobba med det man blir ernbjuden för att vänta in att de söker en tjänst som jag är utbildad till. Man kan absolut inte gå hemma och vänta på att de söker en tjänst som jag är utbildad till. Det går inte. Utan ut och skaffa arbetsliverfarenheter. Det ser bättre ut i CV:et än att man går hemma och glor.

Aja. Idag har jag ägnat mig åt att vara hos frissan först. Jag skulle vara där vid klockan 09.00 på morgonen. Så jag steg upp vid 06.00 för att duscha och sedan gick jag ut med hundarna. Det var riktigt kyligt ute. 6 grader visade vår termometer. Det kändes faktiskt. Jag är så van att gå ut med linne och en kofta. Nä den här kylan begär att man ska ta på sig mer. Jag blir glad om det blir frost en natt nu snart så alla myggen försvinner. Det hade varit så skönt!
För de är mina värsta fiende just nu. Kan inte ha öppet någonstans i vår lägenhet. Men det börjar bli bättre nu.

Jag åkte från Oskarshamn vid 07.45 och var framme i kalmar vid 08.45. Så det var lagom.
Hos frissan klippte jag mig, färgade håret och blev lite stylad. Min frissa lockade håret.
Denna gången hos frissan så följde bara en inpackning hem. En choklasbrun inpackning.
Jag har nämligen färgat håret mörkbrunt och jag hade ju blonda slingor innan. Och när man färgar brunt på blondt så har håret en tendens att släppa det bruna. Så därför köpte jag med en sådan inpackning som jag kan använda när jag tycker att mitt hår släppt lite färg . Jätte nöjd blev jag, som vanligt när jag gick från frissan.




 
 
 
 
När jag kom hem från frissan och kalmar möttes jag av två mycket glada herrar som varit hemma en stund själva. Vi gick ut och gick en runda. Sedan så ringde jag och pratade lite med mamma och sedan Emma.
Emma och jag bestämde för att ses imorgon. Eftersom hon snart börjar skolan igen i Kalmar så ska vi passa på att träffas lite mer denna veckan. Sen drar hennes utbildning igång och det är mycket att plugga på.
Så imorgon kommer hon och hälsar på hos mig i vånevik. Så jag tänkte baka en morotskaka tills hon kommer imorgon. Tycker det är så tråkigt att bjuda på köpkakor. Visst det går väl an. Men nja, roligare med hembakat.

Så resten av denna tisdagen ska jag ägna mig åt att baka och laga mat samt gå en promenad med hundarna.
Så jag är sysselsatt tills det är dags för att se på tv ikväll :) Min sambo ska ut och fiska direkt efter jobbet som han slutar vid 16.00 så det blir att äta lite senare idag. Det blir sik och flundra idag :) Det ska bli riktigt gott med fisk. Egen fiskad dessutom :)

Nu ska jag baka morotskaka :)
Ha en fortsatt bra tisdag!