Söndag 27 Maj




Min dag började redan vid 04.00 på morgonen. Vi hade nämligen bestämt oss för att göra en tripp till Ullared och gå på nordens största varuhus nämligen gekås :)

Igår vart det ju Eurovision som jag inte hann se klart utan vi gick och la oss tidigt. Så med spänning steg jag upp vid 04.00 och såg att Sverige, att Loreen tog hem segern. Inte dåligt alls! Glad och nöjd så gick jag och gjorde mig i ordning. Packade kyl bagen med två baguetter och lite att dricka.

Vi körde från Oskarshamn vid 04.40 och när vi kommit halvvägs så stannade vi och åt frukost som bestod av en egen gjord baguette med räkor och skinka. Jätte god. Vi åkte vidare mot Ullared och var framme vid 08.00 när de öppnade.

Vi möttes av en stor och tom parkering. Så vi kunde mer eller mindre välja vad vi ville stå.

Vi tog oss in på gekås och vi handlade mycket som var nödvändigt.
Bl.a. Diskmedel, sköljmedel, tvättmedel, nytt dusch draperi etc.

Jag köpte sommarstrumpor, bas linnen, en bh, klänningar, leggings, deo dorant, kofta, tränings tshirtar, tre par skor varav ett par Foppa skor :), hundben och godis till alfons, mascara, solkräm, duschkräm etc.

Jag för köpte mig inte utan det var en lagom nivå på det. Skönt!

Vi gick inne i varuhuset från 08.00 till 11.00. Sedan gick vi ut och kollade i de andra affärerna. Därefter åt vi lunch.

Vi åkte hemåt när klockan visade 14.00 då vart vi nöjda. Så vi började åka lite sakta. Stannade på vägen och tig en glass vid en insjö. Jätte mysigt. Sedan åkte vi vidare.

Vi var hemma vid 18.00 ca. Då plockade vi upp alla grejer och sedan satte vi igång grillen. Det blev flinta stek. Jätte gott.

Alfons är kvar hos min sambos föräldrar. Han ska ju vara där imorgon också så då tänkte jag att han lika gärna kunde stanna där tills imorgon när jag slutat och sedan hunnit träna. Annars blir det så himla mycket farande.
Men jag saknar honom. Det är tomt utan honom och det ska bli skönt när han kommer hem imorgon igen. Då ska han få sina tuggben med torkad kyckling på som han älskar så dant.

Men nu ska vi se en film innan sovdags.
Kommer somna som en klubbad säl ikväll.

Har haft en riktigt trevlig dag men min sambo . Det uppskattas :) fler sådana här dagar.



#1 - - Jennie:

Jag var där i tisdags och då var det inte heller så mycket folk. Skönt.