Fredag 28 mars

Jaha, då sitter jag här på jobbet igen. 
Vaken natt är det som gäller. 
Denna gången är jag på ett annat ställe och jobbar natt. 
Mycket mer spring på en av dem som bor här. Vill inte riktigt komma till ro. Utan springer upp och ner upp och ner ur sängen. Inte lätt. 

Men just nu är det lugnt. 

Idag har det varit en väldigt effektiv dag men samtidigt hade jag nog behövt varva ner. 
Började min morgon vid 05;00 på morgonen. Ut med hundar och göra sig i ordning. Sedan åka iväg till jobbet. 

Jobba mellan 06:45-09:45, 
Hem och ta med hundarna i bilen. Åka in och lämna in bilen på verkstaden, vid 14:30 var det dags för veterinären. 


Sedan hem och förbereda maten. Mitt uppe i allt det här så inser jag att jag hinner inte sova eller vila innan natt jobbet :( 

Så när jag slutar 07:00 imorgon har jag varit vaken i 26 timmar i rad. För länge med andra ord. Vet inte om jag vågar köra bil hem imorgon. Vi får se då. 

Ni tänker säkert att vad knäpp jag är. Och det får ni tänka. 
Hade jag haft fler nätter att jobba hade jag sovit. Då hade jag ställt in veterinären . Men eftersom jag vet att detta är sista natten innan jag är ledig i två dagar så gör det inget. Men det kommer bli kämpigt ändå. 

Aja. Får bita ihop. 

Lagade grekisk pytt i panna. Det är sååå gott :) vet inte om det är fläskfilé man ska ha egentligen. Vi valde att ha kyckling. Och det blev så gott alltså :) detta är mina nya favorit rätt. Utan tvekan. Och så gör man en vitlökssås till . Så gott :) 


Antar att snart är den lugna tiden över här på natten. Så får börja förbereda mig för att de vaknar en efter en nu helt enkelt. 

Det ska bli skönt att åka hem snart och få sova. Så himla skönt. Det behöver jag nu. 

Hoppas ni haft en bra fredag.